Hoppar av resa, ångest!!!

Starkare reaktioner än här har jag sällan sett, faktiskt. Men mycket av det är raderat.

Läste det som blev raderat och jo, jag är helt övertygad om att ifall en medlem här hade skrivit ett jättelångt inlägg om hur hon trodde att hon och hennes nya flirt var lyckliga, beskrivit hur de umgåtts, att de hade planerat en resa som hon skulle bjuda honom på och när hon stod på flygplatsen lyckligt väntande helt out of the blue hade fått ett sådant mess som ts skickade så hade reaktionerna blivit starkare, men det hade givetvis riktats mot mannen som inte finns här, som inte är medlem.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Rövhatt, vad betyder det ens? Ett av de bukeord jag gillar minst.

Men nej det kan ju ses som två separata ämnen. Dels be om ursäkt för att man hanterade situationen dåligt, dels förklara vad det är som gör att man inte vill fortsätta träffas trots att det finns många positiva sidor hos personen. @FannyN och mannen har ändå setts ett tag och jag tror inte att det hade blivit aktuellt med någon resa (eller övriga dejter) om han inte varit lite bra på vissa sätt. Personligen tycker jag att konstruktiv kritik i samband med dumpning i allmänhet är bra om det nu gäller något som går att åtgärda. Även om det svider vid tillfället så slipper man i alla fall omedvetet göra samma sak igen. Är skälet till att man dumpas något som man gör medvetet och/eller inte vill sluta med så kan man i alla fall slippa undra.
Jag är inne på @Azaleas linje. Har man en sak man har hakat upp sig på sin partner, så tar man upp det undertiden man är tillsammans. Bara för att TS stör sig på det, är det inte säkert att alla andra stör sig.
Om det inte kommer upp i samtalet där man diskuterar att man ska dela på sig eller liknande, så finns det ingen anledning att dela med sig.

Tycker f.ö. att rövhatt är ett väldigt bra ord. :D
 
Läste det som blev raderat och jo, jag är helt övertygad om att ifall en medlem här hade skrivit ett jättelångt inlägg om hur hon trodde att hon och hennes nya flirt var lyckliga, beskrivit hur de umgåtts, att de hade planerat en resa som hon skulle bjuda honom på och när hon stod på flygplatsen lyckligt väntande helt out of the blue hade fått ett sådant mess som ts skickade så hade reaktionerna blivit starkare, men det hade givetvis riktats mot mannen som inte finns här, som inte är medlem.
Fast att det hade blivit starkare reaktioner om en person som blivit dumpad på ett "fult" sätt. Där den f.d. partnern nästan garanterat inte hade läst tråden, gör väl att många inte drar sig för att ta i från tårna?
Men här, där TS är den som dumpat, är väl medveten att det inte är ett schysst sätt och mer vill ventilera. Ja, jag förstår inte riktigt vad det är att uppröras över?
Tycker hon har tagit till sig det som skrivits, har ju trots allt kommit en del konstruktiva förslag.
 
Läste det som blev raderat och jo, jag är helt övertygad om att ifall en medlem här hade skrivit ett jättelångt inlägg om hur hon trodde att hon och hennes nya flirt var lyckliga, beskrivit hur de umgåtts, att de hade planerat en resa som hon skulle bjuda honom på och när hon stod på flygplatsen lyckligt väntande helt out of the blue hade fått ett sådant mess som ts skickade så hade reaktionerna blivit starkare, men det hade givetvis riktats mot mannen som inte finns här, som inte är medlem.
Vad spelar det för roll?
 
Läste det som blev raderat och jo, jag är helt övertygad om att ifall en medlem här hade skrivit ett jättelångt inlägg om hur hon trodde att hon och hennes nya flirt var lyckliga, beskrivit hur de umgåtts, att de hade planerat en resa som hon skulle bjuda honom på och när hon stod på flygplatsen lyckligt väntande helt out of the blue hade fått ett sådant mess som ts skickade så hade reaktionerna blivit starkare, men det hade givetvis riktats mot mannen som inte finns här, som inte är medlem.

Har du och jag läst samma tråd?

Vågorna mot TS har ju varit rejält höga skulle jag säga. Ingen har väl antytt annat än att det inte var schysst gjort.
 
Mannen har väl egentligen inte gjort något ont, att TS inte blivit kär i honom kan han inte gärna lastas för.

Men nog tycker jag TS betett sig rätt illa, faktiskt rätt svinigt. Jag vet i alla fall att om någon gjort så mot mig hade jag tyckt vederbörande var en feg gris. Det mesta människor gör mot varandra är begripligt, och även om detta går att förstå (på ett ungefär, för mig känns det lite maxat att gå till sin ena partner för att hämta tröst för att man varit en gris mot en annan pga egna tillkortakommanden man inte bearbetat utan glatt utsatt andra för) så tycker jag "oelegant" är en lite väl välvillig etikett. Något litet ansvar har man väl ändå för hur man hanterar sina medmänniskor, mer än att dansa hambo på deras känslor och sen säga "hoppsan, blev inte så snyggt det där."
Nu var ju utgångsläget i tråden just TS ångest över hela grejen. Jag tolkar det som att hon hade fullt klart för sig problemet med sitt beteende och som att hon dessutom var i full färd med att bestraffa sig för det. Ser inte varför jag ska bidra med ytterligare kraftfullt formulerade fördömanden då. Särskilt inte när andra med sådan energi tar sig den uppgiften an.

Jag kan mycket enkelt föreställa mig att min ångest gör att jag strular till det. Det är inte brist på korrigerande uppfostran från andra som är orsaken.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 518
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 065
Senast: Meggan
·
Skola & Jobb Jag behöver lite tips och råd angående mitt problem, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Fegade lite och valde att ha ett anonymt...
Svar
12
· Visningar
2 414
Senast: lizan
·
Äldre De 2 tjejer som jag räknar som bästa vänner är tvillingar och vi kan kalla dem A + B. A har sedan december bott på annan ort en bra...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: Madonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp