Hotell under Globen Horse show

Kicki_83

Trådstartare
Jag och en kompis ska åka ner till Globen och kolla på Horse Show i november. Vi funderar på att stanna fredag till söndag. Ska kolla på kvälls showen på lördag.

Nu skulle jag vilja ha tips på hotell som ligger inom gångavstånd från globen. Ca 1 km i från kanske. Vill inte gå för långt när kvälls showen är slut på lördag kväll.

Har sökt på lite olika sidor som booking,trivago och hotels och hittat några men vill se om ni som är Stockholms vana har något speciellt att rekommendera.

Globen hotellen hade varit bra men är redan fullbokade då :(
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Vi bor alltid på Clarion, det är visserligen inte direkt gångavstånd sådär års, men två (3?) t-banestationer bort. Jättetrevligt hotell.
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Titta på coophotellpremie.com de har prisvärda hotell 1700:- för innerstadshotell två nätter med frukost. Det är ju "enkelt" att åka ut till Globen om man bor hyfsat centralt! De har även med Globen Quality men är det fullbokat lär de inte släppa rum till coop. Man behöver bara ett medlemskort.
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Vi valde tvärtom att bo vid centralstation eftersom att många sa att det var dåligt utbud på restauranger ute vid globen. Och så tänkte vi gå på stan en sväng ixå. Tänkte att det kunde vara mysigt när det är första advent och julskyltat då.
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Titta på coophotellpremie.com de har prisvärda hotell 1700:- för innerstadshotell två nätter med frukost. Det är ju "enkelt" att åka ut till Globen om man bor hyfsat centralt! De har även med Globen Quality men är det fullbokat lär de inte släppa rum till coop. Man behöver bara ett medlemskort.

Har kollat men hittar inget riktigt nära vill helst slippa den fullpackade tunnelbanan hem på kvällen.
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Vi valde tvärtom att bo vid centralstation eftersom att många sa att det var dåligt utbud på restauranger ute vid globen. Och så tänkte vi gå på stan en sväng ixå. Tänkte att det kunde vara mysigt när det är första advent och julskyltat då.

Jo stan kommer vi också vara på. Det är ju så fint med julskyltning man får ju inte missa NKs skyltfönster :)
Men gärna gångavstånd till hotellet efter åt för det är ju mycket folk på tunnelbanan hem...
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Huva säg inte så.... O_o så hade inte jag tänkt att det skulle vara ju...

Det är hemskt mycket folk när man åker hem!! Jag som kommer från en liten by med ca 6000 invånare visste knappt om jag skulle våga åka förra året när vi skulle tillbaka mot hotellet...det var ju så mycket folk som trängdes och puffades och knuffades :p
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Jag kommer från en ännu mindre by än du, men tycker faktiskt inte att det är något problem med att tunnelbanan är fullpackad! Har åkt x antal gånger efter konserter och då sätter de ju tom. in extra men ändå är det fullt. Tycker det går bra ändå speciellt om man åker typ från centralen till Globen!
Då kan du ju bo på något mysigt hotell i stan istället!
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Maude's hotell i Enskede! :) 1 tunnelbanestation från globen - åt fel håll! :D Jättemysigt & krypavstånd mellan hotell & station :)
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Jag kommer från en ännu mindre by än du, men tycker faktiskt inte att det är något problem med att tunnelbanan är fullpackad! Har åkt x antal gånger efter konserter och då sätter de ju tom. in extra men ändå är det fullt. Tycker det går bra ändå speciellt om man åker typ från centralen till Globen!
Då kan du ju bo på något mysigt hotell i stan istället!

Okej du tycker så men vi tycker det vore skönt att slippa en proppfull tunnelbana och kanske kunna gå hem till globen istället.
På dagarna kommer vi åka tunnelbana fram till stan men vill helst slippa på kvällen när det är slut.
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Det är hemskt mycket folk när man åker hem!! Jag som kommer från en liten by med ca 6000 invånare visste knappt om jag skulle våga åka förra året när vi skulle tillbaka mot hotellet...det var ju så mycket folk som trängdes och puffades och knuffades :p

Gå en station till Gullmars. Då kan du åka med tre linjer och slipper trängas med precis alla som kommer från Globen. Eller ta tvärbanan och bo på Radisson i Hammarby Sjöstad. :)
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Gå en station till Gullmars. Då kan du åka med tre linjer och slipper trängas med precis alla som kommer från Globen. Eller ta tvärbanan och bo på Radisson i Hammarby Sjöstad. :)

Okej :) Ja det där Radisson har vi också kollat lite på :)
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Gå en station till Gullmars. Då kan du åka med tre linjer och slipper trängas med precis alla som kommer från Globen. Eller ta tvärbanan och bo på Radisson i Hammarby Sjöstad. :)


Det där ska jag komma ihåg. Är det långt att gå? Och sen går den in till centralstation? Vi ska bo på nordic sea tror jag det var.... precis vid station iaf.
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Det är inte långt alls o gå till Gullmars. Alla tunnelbanor passerar T-Centralen.

Scandic Grand Central kan jag varmt rekommendera.
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Jag säger också Radison, trevligt hotell på lagom avstånd från Globen (vi såg Globen från vårt fönster :)). Den enda nackdelen är att restaurangen är underdimensionerad så det var trångt vid frukosten. Annars var det lätt att ta sig dit och som sagt, lagom nära till Globen tycker jag.
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

kl

Från Gullmars går även buss 4 som stannar i Skanstull (där Clarion ligger), den brukar inte vara särskilt fullpackad.
 
Sv: Hotell under Globen Horse show

Det där ska jag komma ihåg. Är det långt att gå? Och sen går den in till centralstation? Vi ska bo på nordic sea tror jag det var.... precis vid station iaf.

Inte alls! Skulle säga max 500 meter mellan t-bana Globen och Gullmarsplan. Alla linjer från Gullmars går som sagt till t-centralen :)
 

Liknande trådar

Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 694
Senast: Hoarfrost
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 042
Hästmänniskan Jag ska åka till Stockholm international horse show för första gången. Trots att jag har ridit i långt över 20 år har jag aldrig lyckats...
Svar
7
· Visningar
1 186
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 122
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp