Hovböld - bandage??

A

adore

Har idag hittat en hovböld på min stackars häst och undrar nu hur många dagar man kan låta samma bandage sitta??
Ska byta i morgon för att sätta på ett bättre och hållbarare. Ute skulle hon kunna vara utan då hon går i en hage som ej är använd och det är mkt snö och ingen skit eller lera. Kan tyvärr inte komma varje kväll och linda om pga jobbet...
 
Är en hovböld...

Hittade en stor spik i torven i boxen i helgen och hoppades på att det inte var den hon hade trampat på och blivit halt av. Ren tur att jag hittade spiken. Letade inte efter någon utan trodde hon var halt pga en vrickning.

Hovslagaren hittde idag två pytte pytte hål i ena ballen där det kom ut små droppar med vätska. Tillslut hittade han ingången och i den passar spiken mkt väl i. När han fick upp den rann det en massa blod och var.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det är lite så det känns nu. Hästen hade en hovböld för några veckor sedan och det har varit mycket pyssel kring det. Ponnyn är 27år och...
Svar
4
· Visningar
646
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 152
Senast: super
·
Foder & Strö Min häst visar ju ganska tydligt att hon dels föredrar att vara ute så mycket som möjligt och dels mår bättre i magen av att äta hela...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 357
Senast: Blyger
·
Anläggning Jag börjar känna mig ganska uppgiven. Vi har inte lyckats hitta ett enda stall som passar våra önskemål. Stallet vi står nu i är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 842
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp