HSB bospar

TygerTyger

Trådstartare
Räntan är dålig och fondurvalet är tråkigt. Är det värt det ändå, tack vare förturen till hyresrätter och nyproducerade bostadsrätter? Är det någon av er som har det eller som har funderat på att skaffa?
 
Räntan är dålig och fondurvalet är tråkigt. Är det värt det ändå, tack vare förturen till hyresrätter och nyproducerade bostadsrätter? Är det någon av er som har det eller som har funderat på att skaffa?

Jag har (eller hade) gjorde slut med sambon för 4 månader sen, fick lägenhet centralt efter 2 månader. Klart värt det för mig, dock hyresrätt.

Stått i annan bostadskö i 13 år, får inte ens en lägenhet utanför stan...
 
Jag har (eller hade) gjorde slut med sambon för 4 månader sen, fick lägenhet centralt efter 2 månader. Klart värt det för mig, dock hyresrätt.

Stått i annan bostadskö i 13 år, får inte ens en lägenhet utanför stan...
Då lät det ju som en riktig vinslott för dig i alla fall! :) Får jag fråga hur många poäng du hade?
 
Jag har är med i SKBs bostadsparande (www.skb.org), sattes med tidigt i livet (5år) och jag fick lägenhet centralt när jag flyttade hemifrån i 20 års åldern. Är fortfarande medlem om jag skulle få för mig att flytta tillbaka till stockholm. På de nya lägenheterna där det är större insats behöver man dock inte ha stått i kö lika länge så det kan vara värt att gå med även om man är lite äldre (än 5 år ;) ).
 
Jag har är med i SKBs bostadsparande (www.skb.org), sattes med tidigt i livet (5år) och jag fick lägenhet centralt när jag flyttade hemifrån i 20 års åldern. Är fortfarande medlem om jag skulle få för mig att flytta tillbaka till stockholm. På de nya lägenheterna där det är större insats behöver man dock inte ha stått i kö lika länge så det kan vara värt att gå med även om man är lite äldre (än 5 år ;) ).
Tack för svar! Att få lägenhet centralt så tidigt låter som en fördel, särskilt om man kanske pluggar eller av annan anledning vill avstå från köp av bostadsrätt. Mina föräldrar sparade i HSB åt mig så även om jag själv inte gjort så många insättningar så har jag ett gäng poäng. Att starta ett eget sparande i någon annan kö tar därför emot, den skulle behöva vara ganska mycket bättre då.
 

Liknande trådar

Fordon Vi är på gång att skaffa ny bil och funderar både på vilken typ av bil vi ska ha (två vuxna, tre barn och en hund) samt om vi ska leasa...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
5 038
Senast: Guldaskig
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 094
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 446
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 149
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp