Bukefalos 28 år!

Hund&Barn..*långt*

Sv: Hund&Barn..*långt*

Visst man kan aldrig veta men valet av hundras/er borde vara en liten fingervisning vad det är man får hem. Med en blandras får man flera rasbeteenden med sej hem.

Stämmer, men hunden är ingen problemhund eller en hund som vandrat mellan flera hem.. Men det är väl vanligt att de flesta omplaceringar är sådana hundar..
 
Sv: Hund&Barn..*långt*

Men vadå spårar ut. Jag tänker på dina barn. Du kommer aldrig förlåta dej själv om det skulle hända dom något.
Synd när man lägger in trådar o bara vill ha dom svaren som känns bra. Men som utomstående så ser man saken i ett annat läge o lägger inte in personliga kännslor i det.

Låter toppen att du tänker aktivera din hund. Tror att om du kommer igång med det snabbt så får den utlopp för sin energi som finns i alla raserna o blir då inte frustrerad av att gå o inget göra.

O en "kamphund" är inte hemsk hos rätt människor som vet vad de har o inte tror att dom har en tuff hund som inger respekt vilket det tyvärr tros hos många som skaffar den. Men hos fel människor kan den bli en mördarmaskin mer än andra hundraser. Alla hundar är olika o har olika förutsättningar.

Undra varför Golden retriever leder bit statiskiken bland hundar. Jo för att den har stämpeln snäll familje hund. Men även den kan bli bitsk om den aldrig får vara ifred från "elaka barn".

Varför din hund ignorerar din son kan vara av många anledningar. Han kanske inte är så på som en 4 åring kan vara.
 
Sv: Hund&Barn..*långt*

Tack för svaret! :laugh:

du får ta det med en nypa salt och som du själv känner. jag kan inte bedömma helt själv. men eftersom jag ahr en knepig dam hemma som inte tycker om barn så har jag läst på lite och har lite erfarenheter själv.

hoppas det går bra som sagt. min tik funkar kanon med syrrans barn efter lite träning och skynda långsamt. men inte med andra som hon inte känner.
Bara att kämpa på
:D
 
Sv: Hund&Barn..*långt*

Jomen jag tycker faktiskt att det spårar ur.. Jag fick tex inget tips av dig alls..bara hugg om hans ras :confused: Hade du svarat annorlunda om det var en annan ras? Du sa till o med att "ta den till veterinären".. Varför kan jag då fråga? Det är inget fel på hunden,han är frisk och kry ;) men jag tror jag vet vad du menade :grin: Så nej, jag lägger inte in en tråd med en FRÅGA och blir sur när jag inte får dom svar "som känns bra", men faktum är ju att jag fick ju inget svar.. Eller jo,jag fick ju det sen och det är jag så nöjd med :laugh:

Just det, for the record, han är ingen "kamphund" ;) "Undra varför Golden retriever leder bit statiskiken bland hundar. Jo för att den har stämpeln snäll familje hund. Men även den kan bli bitsk om den aldrig får vara ifred från "elaka barn"." Alla hundar, oavsett ras säger väl förhoppningsvis till när det blir behandlad illa, och där tycker jag det är befogat också. Men som jag har skrivit flera ggr nu, så får han vara ifred.
 
Sv: Hund&Barn..*långt*

1. Du vill ha hund men det vill inte din sambo.
2 Du lyckas övertala honom o hittar genast en hund som intresserar er bägge. (troligen efter förhandling kan tänka mej att sambo ville välja ras)
3 Det blev en blandras med blandning av 4 raser jack russel/amstaff/Engelsk Staffordshire bullterrier/kelpie (om jag förstått rätt då du inte svarade på min fråga vad förkortningarna var. Tror inte du vet det heller)
4 Efter 1 vecka så gör hunden utfall mot dottern o försöker bita henne. Han gjorde tom utfall när hon bara gick förbi. Vad händer den gången när hunden äter ett ben o det kokar över på spiseln o du släpper kontakten o dottern går o tar benet för hunden? Man kan aldrig ha 100% koll på situationen. Du kanske byter blöjor på sonen. Listan kan göras hur lång som helts när man inte har koll.
Visst ha koll är väl bra men att hela tiden behöva gå på helspänn (=ha koll hela tiden) för om något ska hända skapar spänningar i huset som inte är bra för varesej dej som mamma eller hunden som tro mej kommer att reagera.
5 Du har oxå problem vid hundmöten då du beskriver honom som en osäker hund. Då han gör utfall mot andra hundar.

Han har en kamphundsras i sej. Rasens historia har du tydligen inte läst på.
Kort är amstaff en pitbull (kamphund i begynnelsen) med ring runt ögat (som din har på kort du lagt ut) som omregistrerades i annat förbund på 1930 talet. Den fick då namnet amstaff. För den som är intresserad finns det att läsa på amstaff.se om rasens historia. Orkar inte dra allt här. Men en amstaff går att registrera som pitbull i USA.

Att jag skrev ta den till veterinären var när eller om det går över styr o den gör mer utfall mot dottern eller någon annan så omplacerar man den inte. Då jag tror att denna hunden kommer gå den vägen. Tyvärr.

Nog tjatat om detta. Träna o aktivera hunden så får du förhoppningsvis den underbara familjehunden du önskar. Samt se till att barnen låter bli hunden i alla lägen tills ni är mer säkra på den.

LYCKA TILL
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hund&Barn..*långt*

1. Du vill ha hund men det vill inte din sambo.Han vill ha hund men inte valp
2 Du lyckas övertala honom o hittar genast en hund som intresserar er bägge. (troligen efter förhandling kan tänka mej att sambo ville välja ras) Ingen övertalning eller förhandlingen, och vi valde hunden tillsammans
3 Det blev en blandras med blandning av 4 raser jack russel/amstaff/Engelsk Staffordshire bullterrier/kelpie (om jag förstått rätt då du inte svarade på min fråga vad förkortningarna var. Tror inte du vet det heller)Exakt. Båda föräldrarna bor i barnfamiljer och det blev 8 valpar i kullen, så det är möjligt att kanske nån på buke har ett syskon till han. Han är som sagt uppvuxen med barn men dom var lite större, och det är väl som med alla hundar, man kan ju inte veta förrns man har provat. Vissa gillar barn, andra inte.. Han är fö en väldigt glad, lugn hund som gillar att vara med.
4 Efter 1 vecka så gör hunden utfall mot dottern o försöker bita henne. Han gjorde tom utfall när hon bara gick förbi. Vad händer den gången när hunden äter ett ben o det kokar över på spiseln o du släpper kontakten o dottern går o tar benet för hunden? Man kan aldrig ha 100% koll på situationen. Du kanske byter blöjor på sonen. Listan kan göras hur lång som helts när man inte har koll.
Visst ha koll är väl bra men att hela tiden behöva gå på helspänn (=ha koll hela tiden) för om något ska hända skapar spänningar i huset som inte är bra för varesej dej som mamma eller hunden som tro mej kommer att reagera.Hunden har inget ben eller dyl när barnen är vakna/hemma. Fortsätter det att han är osäker på våran dotter kommer vi naturligtvis inte utsätta varken han eller våra barn för ngt som kan vara/bli farligt. Men han passar förmodligen kanske bättre i en familj med större barn. Hade vi tagit en annan hund av annan ras hade jag passat dom lika som jag gör nu. Det är oftast när barn och hundar lämnas ensamma olyckor sker..och oftast är det barnets "fel"
5 Du har oxå problem vid hundmöten då du beskriver honom som en osäker hund. Då han gör utfall mot andra hundar.JAG har inga problem med det, det jag skrev var att andra kanske har problem med att han gör så,men han är inte alak eller dominant för 5 öre

Han har en kamphundsras i sej.Men HAN är ingen kamphund, han har inte kampat och kommer inte att göra det heller. För övrigt har vi två vänner som har eng staff som är supertrevliga hundar. "Den moderna Staffordshire bullterriern utmärks av stabilt lynne och tillgivenhet för människor i allmänhet och barn i synnerhet. Varje ansats till aggressivitet mot människor ledde till att hundarna togs bort helt enkelt.
Staffordshire Bullterrier är alltså avlad för tillgivenhet och vänlighet
och användningsområdet är sällskap och utställningar.
På senare år märks allt fler Staffords också i agility och lydnadssammanhang.
" Saxat från http://hem.passagen.se/mimmi.p/enstaff.htm
Rasens historia har du tydligen inte läst på.
Kort är amstaff en pitbull (kamphund i begynnelsen) med ring runt ögat (som din har på kort du lagt ut) som omregistrerades i annat förbund på 1930 talet. Den fick då namnet amstaff. För den som är intresserad finns det att läsa på amstaff.se om rasens historia. Orkar inte dra allt här. Men en amstaff går att registrera som pitbull i USA.

Att jag skrev ta den till veterinären var när eller om det går över styr o den gör mer utfall mot dottern eller någon annan så omplacerar man den inte. Då jag tror att denna hunden kommer gå den vägen. Tyvärr.Ja isåfall är det upp till hundens fd ägare eftersom vi inte får sälja eller överlåta hunden vidare

Nog tjatat om detta. Träna o aktivera hunden så får du förhoppningsvis den underbara familjehunden du önskar. Samt se till att barnen låter bli hunden i alla lägen tills ni är mer säkra på den.Tack så mycket! Och som sagt, vi tänker inte tvinga hunden att bo i ett hem där han känner sig osäker på en familjemedlem. Kände bara att jag ville svara på detta :laugh:

LYCKA TILL
Tack :laugh:
 
Sv: Hund&Barn..*långt*

Jag tycker att det fungerar jättebra bra med hundar och mindre barn tillsamans. När jag var en liten "parvel"(några måndarer gammal),så låg jag på min filt och hade pappas schäferhane bredvid mig(sätt det på kort),han måste ha varit mellan ca.1-4år då, jag blir 17 år i år och har växt med denna fina schäfer:love:, Kan berätta lite om honom (om ni nu vill höra lite:D), Han hette Alfons och pappa hade haft honom sen han var en valp,pappa hade först tänkt att ha honom inom polisen,men fick ge upp de tankarna då jag och min lillebror (15 i år) kom till världen, men Alfons var en toppen familjehund, vi sprang och gömde oss i skogen och Alfons skulle söka upp oss, han hade oftast mig först:), han drog oss i pulka oxå, jätteroligt var det,men inte när pulkan välte i en snödriva!:angel: , vi fick ta bort honom för några år sedan, ca. 4-5 år sedan pga han tappade bakkärran:cry:, men han blev ändå 11 år gammal:love:

Lycka till med hunden!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 099
Senast: Farao
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
792
Senast: Emmi
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 883
Senast: Hellhound
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
349
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp