Bukefalos 28 år!

hund som kissar i säng

rosensnopp

Trådstartare
Jag har en liten tik, shih-tzu korsning. Hon är nu 14 månader och fortfarande inte 100% rumsren. Men det som är jobbigt är att hon kissar i våra sängar imellanåt.

Är det någon som vet varför hon gör så? Och vad man kan göra åt de?

Jag kommer inte ihåg vid vilken ålder hon började, och ibland går det jätte lång tid mellan gångerna. Jag har försökt komma på anledningar till varför hon gör såhär men jag vet verkligen inte. Det kvittar om hon är ordentligt stimulerad eller om vi inte har gjort någonting alls. Ibland gör hon till och med det fast att hon precis har kissat ute.

Tacksam för svar då detta börjar bli riktigt jobbigt!
 
Sv: hund som kissar i säng

Stress? Matte eller husse gjort något som inte stämmer?
Vilken sida av sängen?

Bastarden när hon var liten, protest kissade på MIN sida av sängen, aldrig husses.
Droppen var en dag då hon fått skäll av mig för vaddetnuvar och gick sonika in och sket på min huvudkudde..

Sen säger dom att hundar inte kan tänka logiskt. :grin:


(Snälla, hur tänkte du när du tog ditt användarnamn?
Jag bara måste få veta!:rofl:)
 
Sv: hund som kissar i säng

Jo, jag har tänkt att det skulle kunna vara stress, men kan inte förstå varför hon skulle vara stressad. :confused:

Jag kan inte heller komma på att jag har gjort något annorlunda.. Jag bor hemma fortfarande, bor lite hos både min mamma och pappa. Så hon har kissat i min säng, i mammas säng, i min systers säng och på pappas sida i han och hans sambos dubbelsäng. Han och sambon var så lagolm glada igår :angel:


Haha användarnamnet kommer ifrån mitt efternamn, Rosengren. Mina otroligt mogna killkompisar i högstadiet började kalla mig rosensnopp :D
 
Sv: hund som kissar i säng

Går det stänga in till sovrummen och se om hon gör något någon annan stans?
Ta en kik på dagsrutinerna och filura på om något speciellt har hänt de dagarna hon kissar i sängar. Regn ute?!?

Haha okej, tack för förklaringen av namnet. :D
 
Sv: hund som kissar i säng

Kan ju även vara ett revirbeteende. Min förra tik kissade alltid i MIN säng varje gång jag bytt rent och även strax innan löpning. Hon fick aldrig vara i sovrummet ensam och då funkade det. Detta gjorde hon mellan 1 års ålder fram till drygt 10-års ålder. Glömmer aldrig känslan när man trött kryper under täcket och sträcker ut benen och SHIT varför glömde jag stänga dörren efter jag stigit upp på morgonen.
 
Sv: hund som kissar i säng

Jodå, det går att stänga, och det är oftast stängt in till alla sovrummen utom mitt, förutom när mina kära familjemedlemmar glömmer bort att stänga.. Hon har inte kissat i min säng på väldigt länge, utan de har varit de andras sängar. Hon brukar inte kissa någon annanstans om det är stängt till sovrummen, mer än någon enstaka gång på en matta eller så. Men just att hon kan kissa fast att hon precis varit ute och kissat, det känns som någon form av markering.. :confused: Denna hund alltså, hon kommer ge mig gråa hår snart :love:

Scotty: Ja det känns som att det kanske kan vara revirmarkerande, men jag vet inte. Ja fy, när man är riktigt trött och lägger sig, och känner de blöta kalla :devil:
 
Sv: hund som kissar i säng

Vår hane kissade i våra sängar när han var ung. Vi satte för så han inte kom in i sovrummet så till slut så lade han ner.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
720
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 951
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 260
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb Ok. Efter en cancerresa har jag, såklart, börjat klura på vad jag Verkligen vill göra med resten av livet (hur kort/långt det nu blir)...
2
Svar
24
· Visningar
1 708

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp