Hundarna förr i tiden.

Sv: Hundarna förr i tiden.

Ah, blir helt nipprig av den här artikeln!!!

westhighlandwhiteterrier.jpg
 
Sv: Hundarna förr i tiden.

Lahassa terriern är nog Lahasa Apson. Det har funnits en del förvirringar och namnbyten gällade dom och tibbeterrien. Men det verkade som hundarna på bilden hade korta ben.
 
Sv: Hundarna förr i tiden.

Dalmatinern är sig lik ;)
Huvudet skiljde sig dock lite från dagens dalmatiner, den hunden hade längre nos och var mer snipig.
 
Sv: Hundarna förr i tiden.

Min ras har förändrats mycket, mycket :D Men inte så mycket till det sämre. "English Springer" på bilden där, är av jakttyp dvs skitliten, i storlek av en cocker spaniel typ. De har ju förändrats storleksmässigt framförallt.

Förvånande att Field:en såg ut att ha taxkropp, de ser praktiskt taget ut som cockers idag... Bedlingtonterriern har ju ändrats massor x) Den gamla typen är inte alls lika vinthundig och riktigt söt, fast det ser iofs ut som en valp.. Kan ju vara så också x)
 
Sv: Hundarna förr i tiden.

Min ras har förändrats mycket, mycket :D Men inte så mycket till det sämre. "English Springer" på bilden där, är av jakttyp dvs skitliten, i storlek av en cocker spaniel typ. De har ju förändrats storleksmässigt framförallt.

Förvånande att Field:en såg ut att ha taxkropp, de ser praktiskt taget ut som cockers idag... Bedlingtonterriern har ju ändrats massor x) Den gamla typen är inte alls lika vinthundig och riktigt söt, fast det ser iofs ut som en valp.. Kan ju vara så också x)

Bedlingtonterriern var faktiskt en av de vassare terrierraserna på den tiden. Sedan korsade man in vinthund och den blev mer lik vad den är idag, numera är det inte en terrier i mina ögon!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 229
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 080
Senast: Puffindog
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 801
Senast: NOC14
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 216
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp