Bukefalos 28 år!

Hundbur till bilen

MiniLi

Trådstartare
Vi har börjat kolla lite smått på burar till bilen men än så länge inte hittat något som känns jättebra.
Jag har några frågor.
-Hur hög ska buren vara relaterat till storlek på hunden?
-Någon som har tips på bur för stor hund (troligen RR) som passar i en saab 9000?
-Finns det burar som är "halva". Alltså för halva kofferten, tänker att det vore skönt att fortfarande kunna utnyttja en del av utrymmet till andra saker.

Tacksam för svar!:laugh:
 
Sv: Hundbur till bilen

Jag ägnade halva hösten åt att läsa in mig på olika burtillverkares hemsidor och letade efter köpares åsikter om burarna. Vi valde till slut en MiMsafe Variocage, då det var den enda buren som var krocktestad samt hade deformationszoner. MiM har på sin hemsida en lista över bilmodeller som deras burar passar i, och de har två storlekar på enkelburar (täcker ungefär halva bagageutrymmet) och fem på dubbelburar tror jag.

Andra tillverkare som kan vara värda att titta på är Jeppe, Artfex, G-line och Robust, för att nämna några. Somliga av dessa tillverkare bygger burarna på beställning och kan därför anpassa dem till i princip vilken bilmodell som helst.
 

Liknande trådar

Fordon Jag behöver byta bil. Om jag inte gör det väldigt väldigt snart kommer det bli akut :cool: Men det är ju så förb. svårt att välja! Så nu...
2
Svar
27
· Visningar
1 987
Senast: golit
·
Övr. Hund Vi hade en Artfex till gamla hunden som vi sålde när hon dog (då tänkte vi nog minst 5 år till nästa hund men nu efter 2 får vi hem en...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 456
Senast: ako
·
Övr. Hund Jag tänkte köpa en ordentlig hundbur till bilen. Just nu har jag en lånad gallerbur men jag vill ha en sån där rejäl variant som är...
2
Svar
24
· Visningar
2 655
Senast: _Taggis_
·
Övr. Hund Jag har kikat lite efter bur till min nya bil. Största hunden ligger på 38 kg och 63 cm i manken, den mindre är fortfarande valp men...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp