Hundcitat!

Enny

Trådstartare
Hej! Jag tänkte starta upp en lite annorlunda tråd, hundcitat. Så här får man gärna dela med sig av hundcitat men tycker om, hittat på eller läst.
 
"Allt mat som hamnar på golvet eller kan tänkas hamna på golvet tillhör hunden"

"Det du (husse/matte) inte upprepat de senaste 4 sekunderna gäller inte längre"

(Har två dalmatiner hemma :D)
 
“Dogs know we need to give affection as much as they need to receive it. They were the first therapists; they've been in practice for thousands of years.”
― Dean Koontz.
Han har överraskande mycket klokt att säga om hundar, både i böckerna och utanför. =)

Shiban vill tillägga följande:
"Allt mitt är mitt.
Allt ditt är också mitt
och bara för att jag inte vill ha det
betyder inte det att du kan få det."
 
Varning för långt inlägg för jag älskar sånna här citat, inget jag hittat på själv dock :)

Fortsätt gå jag är alldeles bakom dig.
Vänd dig inte om, du kommer inte att se mig där.
Jag är med dig, fast du inte ser mig.
Jag finns i dina tankar om dagen och i dina drömmar om natten.
Jag har det bra nu.
Så fortsätt att gå, för jag är alldeles bakom dig ändå.

Hunden har ett mål i livet.
Att skänka bort sitt hjärta

Att lära gamla hundar sitta är ingen konst, det kan dom redan. Svårigheten är att få dem att resa sig ur fåtöljen när man själv vill ha den.

Created with love
Just for you
Because everyone needs
A friend or two.
Sometimes I bark
Sometimes I chew..
But I'm totally loyal
and devoted to you..


Klia en hund och du har funnit en fast anställning

Oavsett hur lite pengar eller hur få ägodelar du har,
att ha en hund gör dig rik

“Dogs are our link to paradise. They don't know evil or jealousy or discontent. To sit with a dog on a hillside on a glorious afternoon is to be back in Eden, where doing nothing was not boring--it was peace.”

“A person can learn a lot from a dog, even a loopy one like ours. Marley taught me about living each day with unbridled exuberance and joy, about seizing the moment and following your heart. He taught me to appreciate the simple things-a walk in the woods, a fresh snowfall, a nap in a shaft of winter sunlight. And as he grew old and achy, he taught me about optimism in the face of adversity. Mostly, he taught me about friendship and selflessness and, above all else, unwavering loyalty.”

“Whoever said you can't buy Happiness forgot little puppies.”

“Some of our greatest historical and artistic treasures we place with curators in museums; others we take for walks.”

“Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who’s late. I will stay, just to walk beside you for one more day.”
 
Inte riktigt ett citat men ett så underbart stycke (får mig nästan att gråta när jag läser det) ur en längre text att den får följa med här ändå.

"He said, “People are born so that they can learn how to live a good life – like loving everybody all the time and being nice, right?”
The six-year-old continued, “Well, dogs already know how to do that, so they don’t have to stay as long.”

http://weruletheinternet.com/2011/05/24/a-dogs-purpose-according-to-a-6-year-old/
 
Träning av husse/matte 101
"Släpper du inte in mig under täcket så tänker jag stå här och gnälla tills du gör det."
"Kliar du inte mig på magen så fortsätter jag gnälla tills du gör det."
"Ignorerar du att jag vill ha mat/klia mig så förbehåller jag mig rätten att slå dig i nyllet."
"Är du tråkig och bara tittar på tv så sätter jag mig på dig med ryggen mot dig och surar"

Jepp bortskämd unge. Men kan inte låta bli att älska henne för det! :heart
 
Hemma är, där hundhåren sitter fast överallt utom på hunden ;-)

Ju mer man ser av människorna, ju mer uppskattar man sin hund.

En hund är den ende som älskar dig mer än du älskar dig själv.

Pengar kan köpa en fin hund, men bara vänskap kan få den att vifta på svansen.

Inget citat, men väl 15 värda "regler" att tänka på om att leva som människa utefter hunden:

1. När någon du älskar kommer hem, spring alltid och möt dem.


2. Låt alltid känslan av frisk luft och vinden mot ditt ansikte vara anledning nog för extatisk lycka.

3. Bits inte när det räcker att morra.

4. Låt andra få veta när de inkräktar på ditt område.

5. Spring, hoppa och lek en stund varje dag.

6. Ta en tupplur då och då, och sträck alltid på dig innan du stiger upp.

7. Njut av uppmärksamhet och var inte rädd för andra människors beröring.

8. Om det är varmt ute, pausa ibland och lägg dig på rygg i gräset.

9. När du är glad, dansa runt och skaka på hela kroppen.

10. Oavsett hur ofta du får skäll - tjura inte. Spring tillbaka på en gång och bli sams istället.

11. Njut av den enkla glädjen i en promenad.

12. Var lojal.

13. Låtsas aldrig vara något du inte är.

14. Om det är något som ligger nedgrävt, gräv tills du hittar det.

15. När någon har en dålig dag - var tyst, sätt dig nära och erbjud tröst genom att bara vara.
 
Åh på tal om tax så går en rad ungefär som denna :)

"Kommer kallad men ej strax, ty född till slav är ingen Tax"
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 520
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag hade tänkt starta en tråd för oss med chinese crested för längesen men tvekade lite om det är någon idé eller om det blir en helt...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
1 927
Senast: Roheryn
·
Hundträning Hej jag tänkte lära vovven att söka kantareller till nästa säsong. Skulle ni säga att det fungerar bra att lära in på torkade...
Svar
0
· Visningar
277
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp