hundförsäkring senior, alternativ?

Ja, fast bagis är ju enda i stockholm som har dygnet-runt jour, det har inte albano.



Det skulle inte jag heller och det ersätter inte en olycksfallsförsäkring oavsett hundens ålder - vilket var typen av försäkring vi diskuterar. Den kostnaden var bara en parentes på vad det kan kosta att ta hunden till veterinär akut en helgkväll/natt.
Men låt oss säga att hunden trampar i glas en lördagkväll och måste in och sys - då kostar de alltså dryga 3000 kr bar att kliva in genom dörren och säga hej till veterinären.

Jo jag vet att de kan kosta nästan hur mycket som helst. Men TS har en gammal hund som är i sverige 2-3 månader om året. Och jag hade då istället valt att lägga undan pengar istället för att teckna en försäkring.
 
Jo jag vet att de kan kosta nästan hur mycket som helst. Men TS har en gammal hund som är i sverige 2-3 månader om året. Och jag hade då istället valt att lägga undan pengar istället för att teckna en försäkring.

Men TS vill gärna ha en olycksfallförsäkring och är beredd betala upp till 1000 kr per år för det. Så varför skulle hen då inte skaffa det om det är möjligt?
 
Sen kommer man ju till vad utsätter man en gammal hund för? Jag skulle då inte välja att operera en magomvridning på en 11 år gammal hund.

Så resonerade jag också förut, men har konstaterat att i min ras är det absolut inte ovanligt att de fortfarande är pigga och arbetsföra i den åldern, och ha uppåt 4-5 år kvar att leva. Om hunden var frisk i övrigt och hade goda chanser till återhämtning skulle jag absolut genomföra även lite större ingrepp.
 
Jo jag vet att de kan kosta nästan hur mycket som helst. Men TS har en gammal hund som är i sverige 2-3 månader om året. Och jag hade då istället valt att lägga undan pengar istället för att teckna en försäkring.

Ja, så kan man ju göra om man vill chansa på att antingen behöva ta bort hunden akut eller punga ut med hur mkt som helst ur egen ficka för att inte behöva avliva och sen kanske måsta göra det ändå för att man inte har råd att punga ut pengarna.
Jag vill inte behöva sitta där med att behöva ta det beslutet en dag och därför försäkrar jag - men alla gör ju naturligtvis sitt val :)

Som parentes kan jag säga att jag i alla år betalat försäkringar ut i "tomma luften" för mina hundar har, peppar peppar, varit kärnfriska. Jag funderade både förra året och tidigt i år på om jag skulle säga upp försäkringarna och istället spara pengarna - särskilt i år när Agria smackade på med att höja min premie med tre tusen kr.

Som tur är så gjorde jag inte det för mellantiken på 7 år har bara i år smackat på med att kosta över 70.000 kr i veterinärräkningar (försäkringen har tagit ca 56.000 kr av detta, hade brytdatum 1 mars så fick nya 50' då). Hade inte varit kul att behöva ta de kostnaderna helt själv alt. tvingats avliva henne.

Sen kan vi ju diskutera varför det är så jävla dyrt att gå till veterinären i Sverige - men det är en helt annan fråga...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
930
Hundhälsa Jag fick precis faktura på Svanssons försäkring vilket fick mig att fundera på om det verkligen är värt att ha en äldre hund försäkrad...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 296
Senast: Killaloe
·
Övr. Hund Hej kompisar, det börjar äntligen bli dags för mig att planera flytt och resa hem till Sverige från Tyskland, för mig själv, häst och...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 954
Senast: dobbis
·
F
Hundhälsa För att inte kapa andra trådar så skapar jag en egen om just hundförsäkringar. Försäkringar kan ibland upplevas lite som en djungel och...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
11 971
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp