Bukefalos 28 år!

!Hundsnack!

Fragile

Trådstartare
Tänkte vi kunde ha en tråd där vi kan prata om vad som helst inom hundar :)
Ibland kanske det känns lite mycket att starta en egen tråd när man bara vill prata av sig lite?

Min Malte har börjat bli hängig. Han sover massor och tungt, det går knappt o väcka honom utan att gå fram till honom.. Men han äter bra, bajsar som vanligt o ingen feber. Åker kanske in till vet. ändå bara för o kolla.

Agnes har blivit så vuxen nu :) har henne lös nästan hela tiden och hon lyssnar jättebra. Är sugen på o gå någon kurs på brukshundsklubben i vår med henne!
 
Sv: !Hundsnack!

Ni har inte gjort något som tröttat ut honom extra bara? Min hund sover mer vissa dagar bara, som om hon helt enkelt är lite extra trött :)

Idag har vi tränat lite inkallning. Det går jättebra så fort hon vet att jag har nåt gott i fickan :) Då kommer hon som ett skott även om hon kanske hellre hade velat titta och skälla på hunden som går förbi på trottoaren :P

En bild på min valp (dock inomhus):
156380_476875958785_633013785_5985869_624134_n.jpg
 
Sv: !Hundsnack!

Det har varit så senaste veckan, han är ju 10 år och har atros så han får ganska stark medicin. Blir ju stelare när det är kallt också.

Har du en amstaff och papilon?
 
Sv: !Hundsnack!

Sådär var det med min förra westie som också var gammal med artros. Han sov så tungt att jag trodde han självdött ibland..men rätt vad det var vaknade han och var pigg! :)
 
Sv: !Hundsnack!

Vad för medicin fick hon?
Jo sen när han vaknar är han pigg! Igår så släppte jag honom tillomed :D första gången i hans liv han kom varje gång jag kallade in. Det krävdes 10år + atros!
 
Sv: !Hundsnack!

Det har varit så senaste veckan, han är ju 10 år och har atros så han får ganska stark medicin. Blir ju stelare när det är kallt också.

Har du en amstaff och papilon?

Nej, amstaffen som jag köpte i somras avlivades i september på grund av hudsjukdomar :( Sen skaffade jag denna lilla cirka en och en halv månad efter :)
 
Sv: !Hundsnack!

Vad för medicin fick hon?
Jo sen när han vaknar är han pigg! Igår så släppte jag honom tillomed :D första gången i hans liv han kom varje gång jag kallade in. Det krävdes 10år + atros!

Han fick metacam och aktiv hund (grönläppad mussla). Jag tror dock att det var åldern som tog ut sin rätt.
 
Sv: !Hundsnack!

Jag är sjuk:cry:

Stackars Ebun får stå ut med korta promender bara -fast å andra sidan ligger vi och myser i soffan desto mer:D
 
Sv: !Hundsnack!

Inom kort finns vår gammelman inte mer.

Beslutet fattades i går :cry:

Det blir en sista jul med barnen för honom, lite extra bortskämd lär han bli med god mat, fett från skinkan osv, ett sista släpp i skogen och sedan får han jaga i den eviga höstens land i väntan på att vi kommer för att åter igen kunna jaga tillsammans..


Rix-projekt-5.jpg


Han har haft ett långt, innehållsrikt och bra om än också ett ganska hårt liv. Nu inne på år 13 och påkörd av tåget (för de som minns) för 4 år sedan om 3 dagar. Han hämtade sig bra, men fick permanenta skador på bla ögonen och återfick aldrig 100% balans och koordination, men har fungerat bra som jakthund och som alltid en älskad och underbar familjemedlem :love:

Han kommer att bli otroligt saknad och lämna efter sig ett enormt tomrum, men det är det som är bäst för honom som gäller.. :(
 
Sv: !Hundsnack!

Den lilla illbattingen Dafne (whippetvalp på 20 veckor för er som inte vet :)) har för första gången åkt t-bana idag. Det var mycket spännande tyckte hon. Men det tog lite på krafterna för det har legats och sovits mycket nöjt i två timmar nu.

Dagens utflykt behandlade hundmatsinköp och jakt på ett nytt halsband till henne. Fram till igår har hon haft min italienares halsband som satt perfekt på henne. Tyvärr gick halsbandet sönder igår - mitt i trafiken! Så idag har vi letat efter ett nytt halsband som kan passa en ung whippetfröken. Tyvärr har vi inte haft någon lycka på den fronten. Jag får leta vidare i morgon.
 
Sv: !Hundsnack!

Jag beklagar. :(
Otroligt sorgligt.

Men vad sorgligt! Beklagar verkligen. :(

Tack..

Vi ska njuta av denna sista tid tillsammans med honom. Han är ju ändock tämligen pigg och inte sjuk/plågad på något sätt, men gnistan i ögonen har börjat att mattas av och det i kombination med de skadorna han fick, som inte läkte helt gör ju att det bästa för honom är ett sista släpp i älgskogen med husse, hur hjärteslitande det än är för oss 2-benta som blir kvar med sorgen, saknaden och den stora tomhet han kommer att lämna efter sig :(
 
Sv: !Hundsnack!

Beklagar sorgen Gnist!

Jag gick en promenad på en timme idag, ca 5 km till en nyare rastgård som jag bara besökt i mars senast på invigningen. Konstaterade hur otroligt mycket som hänt sedan dess med min hund! Sist hade jag antidragselen på honom dit för att lära honom och orka med att gå dit i rask takt på en gång/cykelbana där han inte får nosa hela tiden för mig för då kommer vi aldrig fram!

Så idag var skillnaden enorm! I vanligt halsband gick vi hela sträckan i harmoni där han stundtals gick frivilligt fot men för det mesta framför men i hängande koppel :love:
 
Sv: !Hundsnack!

Beklagar. Tyvärr är deras liv för korta. Man hade gärna haft dom betydligt längre, men det är ju en del av hundägandet. Usch...
Tänker på er!
 
Sv: !Hundsnack!

Usch va jobbigt val. Kram till er.

Idag träffade jag upp två gamla skolkamrater och gick i universitetets naturområde Stora Skuggan. Tips för er som är i Stockholm! :banana:
 
Sv: !Hundsnack!

Kippo har fått UVI och får inte vara ute i kylan mer än nödvändigt tyckte vetrinären. Han får gå i koppel på långrundan så han inte springer runt i djupsnön... Han fick även beröm från vet att han var fin för sin ålder :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 045
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 114
Senast: Jahaja
·
Övr. Hund Jag har lite funderingar på det här med hund. Mer och mer önskar jag att jag hade en hund i mitt liv, jag ströläser lite trådar här på...
Svar
16
· Visningar
1 519
Senast: Lingon
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 220

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp