Hundtäcken, vilka/vilket märke ska man satsa på?

Uttern

Trådstartare
Hej på er igen!

Efter har klippt ner mina hundar igen ( klipper ca varann till tredje månad året runt) och det börjar bli kallt plus att jag håller på bantar ner dom. Vilka märken eller omärken ska jag satsa på tycker ni? Vilka tycker ni är bra och vilka använder ni? Hurtta, Pomppa eller Rukka? Eller något annat märke? Räcker det annars med flecetröjor med regntäcke över? Eller måste jag ha ett värmetäcke? En hel djungel det här! Har två värmetäcken från Hurtta, men det är något för stora nu! Det är i strl. 45 men skulle behöva ha dom i strl. 40!

Jag har två små hundar på vikt 11,5 kg ( hon är kraftigt byggd!) och 10,5 kg ( smalare byggd!) som ska givetvis ner i vikt! Men jag vet inte om jag satsa på ett dyrare märke eller billigare märke?

Vad skulle ni göra? Tipsa mig gärna om märken och strlar! Tacksam för svar!
 
Tycker dollarstore och hööks har bra täcken, finns ju även massa hemsidor med täcken eller svindyra djur affärer eller klassiska hurta och back on track om man vill lägga den pengen :D
 
Jag köper på Hööks till Dvärgschnauzern. Har ett Hurtta regntäcke som jag blev väldigt besviken på med tanke på priset.
 
Jag har frusna små hundar.
Jag använder Hurtta Ultimate Warmer, Helsitar Willis, SofaDogWear Ken fleecetröjor med gosig polokrage och så har Milla en hemstickad ylletröja med som hon gilllar, de har också Hurtta Torrent regntäcken.

Jag kombinerar täcken och tröja beroende på väder och vad vi ska göra. Det viktigaste tycker jag är att täckena sitter bra så de inte glider när hundarna går. Mina avskyr bensnören så de måste sitta bra utan dem.
 
Jag har ett Pomppa sen förra vintern som jag inte riktigt är nöjd med passformen på, tycker det är för fladdrigt baktill och ligger därmed inte still. Har nyligen köpt ett Hurtta Ultimate Warmer som jag inte testat ordentligt än, men det sitter åtminstone perfekt på hunden (väger 8.5 kg)
 
Jag har täcken från alla o överallt,dom 4 bästa är ,2 från zooplus,ett från ebay och tjocka vintertäcket från granngården.
Sen har vi flera hurtta täcken men jag vet inte om dom är bättre än något av dom andra som kostade typ halva summan.
 
Jag använder mest back on track, men har också en fleecetröja från pomppa som sitter bra på mina hundar. Det jag gillar med fleecetröjan från pomppa är att den sitter så figurnära att en sele ligger bra ovanpå.
 
Det vintertäcke jag emellanåt använder och som sitter bäst på mina är Hurtta Summit Parka - den har dragsko i ryggen som gör att man kan korta av vid svansen (bra för oss med hundar som har svans uppåt). I övrigt finns inte mycket Hurtta jag tycker är bra - men använder regntäckena ibland, fast dom har jag fått modifiera lite.
Har hört väldigt gott om Pomppas täcken men inte provat dom själv än, så kan inte säga något där :)
 
Jag köper på Hööks till Dvärgschnauzern. Har ett Hurtta regntäcke som jag blev väldigt besviken på med tanke på priset.
Min erfarenhet av Hurtta är också att det kostar vääääldigt mycket mer än kvalitén berättigar. Reflexvästar som bleks ur på ett par säsonger, täcken som inte håller tätt och sömmar i selarna som går upp.

Jag tycker om några av Hööks täckesmodeller, men passformen kan vara väldigt skum så rekommenderar att man åker dit och provar sig fram!
 
Jag har detta täcket från Hansbo i två varianter, som jag tycker är bra. Det är inte jättetjockt dock, men typ fleecefodrat och regntätt.
42050675_300_42050675_167563026.jpg


Annars gillar jag också Hööks täcken. De har dessuom 20% på Black Friday idag ;)
 
Jag har en massa Hurtta täcken som jag är nöjd med än så länge! Har dock köpt dom för att jag har bra rabatt på deras täcken, men annars hade jag nog valt något annat.
 
Bucas har också, har inte testat på hund själv, men sålt och fått positiv respons från kunder. De som köpt har oftast köpt fler för att de varit nöjda. Tycker deras hästtäcken är bra i alla fall och hundtäckena borde väl rimligtvis hålla samma kvalitet.
 
Jag har Hurrtas vintertäcke (ett par år gamla) till dvärgschnauzrarna, de sitter som en smäck och ser ut som om de vore nya trots att de är välanvända!

Aussiesarna använder mest sina BoT (har de tjocka samt nättäckena) när de behöver det, men det är nästan endast när de sitter i bilen och väntar på sin tur för träning under höst/vinter som de använder dem. Har även två tunna täcken från ReDog som jag är väldigt nöjd med passformen på.

Om jag skulle köpa nya täcken skulle jag vara väldigt sugen på att testa Pomppa, de ser så sköna ut! Gillar även utseendet på OutNOuts täcken :) .
 
Jag har Hurrtas vintertäcke (ett par år gamla) till dvärgschnauzrarna, de sitter som en smäck och ser ut som om de vore nya trots att de är välanvända!

Aussiesarna använder mest sina BoT (har de tjocka samt nättäckena) när de behöver det, men det är nästan endast när de sitter i bilen och väntar på sin tur för träning under höst/vinter som de använder dem. Har även två tunna täcken från ReDog som jag är väldigt nöjd med passformen på.

Om jag skulle köpa nya täcken skulle jag vara väldigt sugen på att testa Pomppa, de ser så sköna ut! Gillar även utseendet på OutNOuts täcken :) .
Dom ser fina ut fina, om än svindyra. Jag gillar dock inte snöret som ska hålla upp bröstplattan för det kan inte vara skönt att få ev tryck i nacken av så smalt band ?
 
På tal om täcken - googlade lite på Pomppas täcken och blev helt förälskad när jag såg detta regntäcke. Så galet läckert :D
1311_1.jpg
 
På tal om täcken - googlade lite på Pomppas täcken och blev helt förälskad när jag såg detta regntäcke. Så galet läckert :D
1311_1.jpg
Beställde ett sånt för ett tag sedan och blev helt förkrossad när det inte passade! Så nu har jag beställt två i mindre storlekar och stampar otåligt omkring här hemma. Någon av dem bara måste passa! :nailbiting:

Älskar f.ö. Pomppas fleecetröja. Måste bara be svärmor sy in den pyttelite för att den ska passa perfekt på min spinkis.
 
Beställde ett sånt för ett tag sedan och blev helt förkrossad när det inte passade! Så nu har jag beställt två i mindre storlekar och stampar otåligt omkring här hemma. Någon av dem bara måste passa! :nailbiting:

Älskar f.ö. Pomppas fleecetröja. Måste bara be svärmor sy in den pyttelite för att den ska passa perfekt på min spinkis.
Funderar på fleecetröjan framöver.....till nästa vinter kanske då den ser ut att sitta så ingen snö kommer in vid armhålan....men mina kortbeningar lyckas säkert med det ändå :p Men tveksam om den passar lilla Mini - hon är så superkort, men har väldigt grov bröstkorg så sällan något passar henne :meh:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 324
Hundhälsa Hej, skulle behöva lite råd och tips. Jag har en Welsh Corgi Pembroke som snart är 5 år (Bibbi) För tre veckor sedan slutade hon att äta...
Svar
2
· Visningar
1 851
Senast: Luktpion
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 962
Senast: LelleLilla
·
Övr. Hund Hej på er! För ett tag sen vädjade jag efter råd här på buke om min jaktgalna blandrastik. En del har hänt! Inte jättemycket, men en...
2
Svar
21
· Visningar
1 812
Senast: OUL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp