Hundtolk tack!

Dravena

Trådstartare
I helgen var jag hemma hos min kusin, som var hundvakt åt två hundar. En labradortik och en enorm schäferhane (han var dubbelt så stor som labben!). Schäfern var en pensionerad vakthund som hade fått ta en del smällar under sin "karriär", bla saknade han ett öga efter en misshandel.

Hunden ifråga var väldigt mammasjuk och blev mer än lovligt ledsen över att matte lämnade honom. Han låg nere vid dörren i en halvtimme och gnällde innan han kom upp till oss andra.

Det jag undrar över är att han totalignorerade mig hela kvällen. Alla andra var han framme och nosade på, min sambo och kusinen fick klappa och pyssla med honom. Kusinens son nöjde han sig med att nosa lite på. Men mig vägrade han att titta på! Så fort han såg mig stelnade han till och gick åt ett annat håll. Satte mig på huk en bit ifrån honom för att se om han bara behövde repa lite mod för att komma fram men icke! Han stirrade åt ett annat håll i några minuter innan han gick in i ett annat rum. Då gav jag upp och insåg att han helt enkelt inte hade nåt intresse av mig (sysselsatte mig med den glada labradoren resten av kvällen istället ;) ).

Men vad betyder det egentligen när man blir helt totalignorerad av en hund? Alla hundar jag har träffat har iaf kikat lite på mig och kommit fram och nosat, även om de inte vill bli klappade. Men han vägrade ju helt att ens närma sig mig! Tyckte han att jag var läskig eller helt enkelt ruskigt ointressant? :confused: ;)
 
Sv: Hundtolk tack!

Mig brukar vissa hundar undvika just eftersom att jag är så angelägen om att klappa dem! Min kompis hade en Golden-hane och han himlade ju bara med ögonen när jag kom och gick sin väg och där låg jag på golvet kelsjuk typ *he he*

Det är ingen slump att alla hundar dras till allergiker. De gör allt för att inte få kontakt med hunden, och det upplever de som positivt.

Hade du satt dig ned på huk för min tik så hade du ALDRIG fått klappa henne. Inte ens tre gånger senare. Det är det absolut värsta hon vet och hon vill inte gå fram till dig igen eftersom att hon gör allt för att undvika att du sätter dig ned igen.

Min kompis Schäfrar hälsar heller aldrig på mig (eller någon annan) trots att vi träffas ett par gånger i veckan. Jag har aldrig lekt, kampar eller lekt godisautomat med de så de tycker väl inte att jag är vattenvärd när de har sin MATTE där! :rofl:
 
Sv: Hundtolk tack!

Jag kanske framstår som lite desperat, träffar inte hundar så ofta och vill väldigt gärna gosa lite. ;) men jag försökte liksom inte locka fram honom eller nåt, struntade i honom också och tittade inte på honom när han satt på huk. Men han var väl inte så social helt enkelt! Tur att labradoren uppskattade en lekglad hundvakt som kunde klappa i timmar och beundrade hennes fina leksaker. ;)
 
Sv: Hundtolk tack!

Han märkte nog din desperation iaf *he he* Klart att en Labrador ställer upp som gossedjur!! Här finns det en som du skulle kunna få klappa tills pälsen lossnade! Hon skulle helst sitta innanför tröja på dig också :angel:
 
Sv: Hundtolk tack!

Sitter hon i knät också? Alla labradorer jag träffat verkar tro att det knähundar i samma storlek som yorkshireterriers. ;)
 
Sv: Hundtolk tack!

Nja sitter och sitter... Hon liksom ålar upp och bräk-ligger och gonar sig i knät :D Än så länge går det för hon är inte riktigt färdigvuxen ännu. Men om ett år så blir det värre :b
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 256
Övr. Hund Ja jag har ju skrivit en del om min omplacering som är utåtagerande och rädd för människor. I onsdags åkte vi hem till mina föräldrar...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Viva
·
Hundhälsa Min hund fick ett ganska djupt skärsår i veckan. huden hade fläkt upp sig med hudflikar, men det var inte jättestort, 2 cm i längd...
Svar
12
· Visningar
3 434
Senast: Digbil
·
Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 491
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp