Hundtrasport till USA?

L

le84

Hej,
Jag vill köpa en dalmatin, en mellan stor hund. Jag planerar att flytta till USA om 1-2år. Undrar om vad är det för reglar för att flygga till USA för stora hundar och hur klarar dem en resa in bagage utrymme i 10 timmar:confused:
 
Sv: Hundtrasport till USA?

Jag har just bokat biljett for att ta med min hund fran USA till Sverige i sommar... sa jag kan beratta mer i Juni.:p Jag valjer att kora fran SC upp till NJ (12 - 13 timmars bilvag -1,250 km, eller sa) sa hon slipper anslutande flyg och vantande pa flygplatser. Bara fran Newark till Stockholm kommer hon att befinna sig i sin bur pa flygplatsen 10 timmar eller mer.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 310
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
9 036
Senast: Hedinn
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 489
Senast: Paddington
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 080
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp