Hundtrasport till USA?

L

le84

Hej,
Jag vill köpa en dalmatin, en mellan stor hund. Jag planerar att flytta till USA om 1-2år. Undrar om vad är det för reglar för att flygga till USA för stora hundar och hur klarar dem en resa in bagage utrymme i 10 timmar:confused:
 
Sv: Hundtrasport till USA?

Jag har just bokat biljett for att ta med min hund fran USA till Sverige i sommar... sa jag kan beratta mer i Juni.:p Jag valjer att kora fran SC upp till NJ (12 - 13 timmars bilvag -1,250 km, eller sa) sa hon slipper anslutande flyg och vantande pa flygplatser. Bara fran Newark till Stockholm kommer hon att befinna sig i sin bur pa flygplatsen 10 timmar eller mer.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag skulle vilja uppmana alla som har bra hanhundar att spara sperma från era hundar för framtiden. Med bra hundar menar jag alltifrån...
2
Svar
30
· Visningar
2 307
Senast: Milosari
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 489
Senast: Paddington
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 391
Hundavel & Ras Är knappast den första som startar en sån här tråd 😅 Men jag och min sambo letar efter rätt hundras som hund nummer två. Har en liten...
2
Svar
28
· Visningar
2 009
Senast: DeCloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp