Bukefalos 28 år!

Hundvakter

Milosari

Trådstartare
hur hittar man dem? jag kommer behöva hundvakt 2 ggr i veckan hela sommaren och de som i vanliga fall brukar ställa upp är antingen bortresta eller har inte möjlighet att passa så ofta. så var hittar man nya? lokaltidningen? lappar? vad ska man skriva? vad ska man inte skriva? hur har ni löst det? (smyger in att vi kommer bo i lund... :angel: )
 
Sv: Hundvakter

här....! ah... du kommer bo i lund... då blir det lite väl långt...

sätt upp lappar överallt, då svarar många och du kan välja den bästa..
förklara vad det är för hund, vad som krävs av hundvakten och lite sånt på ett positivt sätt.

lycka till!
 
Sv: Hundvakter

Jag har tur att ha en del folk omkring mej som gärna ställer upp.
Nu i helgen ska jag på bröllop, och mitt underbara ex tar hand om Hobbe. Jättebra iom att Hobbe har varit mycket i lägenheten, känner hohom och hans hund och allt.
Själv skulle jag ha svårt att annonsera efter hundvakter, men har man ingen man känner som kan ställa upp är det ju ett alternativ.
 
Sv: Hundvakter

Jag känner också att det tar emot att annonsera, det känns lite desperat på nåt sätt. Jag har föräldrar som hjälper mig när jag ska åka bort (kort eller långt) men ibland känner jag att jag skulle vilja ha en granne eller så som kan avlasta nån rastning då och då bara, på veckorna. Jag kör hem på lunchen och det är både dyrt och jäktigt. Men jag vill ju inte att vilken dåre som helst ska knalla in i min lägenhet och rasta mina guldpojkar!

Mvh Ishtar
 
Sv: Hundvakter

svarar alla: nä det är ju just det. främmande människor som ska ha ansvar för mina voffar... jag är inte så jättesugen på att annonsera, men jag måste. jag kommer jobba 7-8 timmar i stöten utan rast varje fredag- och lördagkväll under sommaren, sambon och jag har separerat så jag kommer bo hos mina föräldrar. mamma ställer säkert upp så mycket hon kan, men jag vill inte att hon ska känna sig låst och pappa går inte ut med hundarna. ena kompisen ska till ryssland och den andra till stockholm (ska det skita sig så ska det vara ordentligt... eller murphys lag).
 
Sv: Hundvakter

Jag har lite problem med det där också. Men det största problemet ligger nog hos mig, som har så hiiiiiiiimla svårt att låta andra gå ut med hunden. "Tänk om...eller om det..." Ja, så håller jag på. Har otroligt svårt att lita tillräckligt på folk när det gäller min hund - t o m brorsan får kämpa för mitt förtroende i det läget. Jag kommer alltid hem misstänksam om han har gått ut på dagen.

Men, jag måste börja släppa på det där nu, eftersom jag tyvärr har ett jobb som krockar med mammas schema. (Vi har i 2,5 år kunnat planera schemorna själva, så att hunden kommit ut på bra tider.) Nu kollar jag med kompisar eller brorsan. Har ev en granne, som är hemma på dagarna, som jag kanske ska våga fråga. Han har sagt tidigare att han gärna går ut och går, men inte kan skaffa egen hund. Hoppas bara det funkar med hunden. (Hon väljer folk hon gillar och inte gillar...)

Annars är det ju jättesvårt det här med hundvakt...
 
Sv: Hundvakter

Så synd att du inte bor närmare mig då :p Fast jag vet förvisso inte hur min tid kommer att fördelas i sommar än.
 
Sv: Hundvakter

Hehe då kommer du vara ganska nära :). Jag föstår att det tar emot med annonser men det är det enda jag kan komma på eller om du har nån bekant men det hade du inte som kunde i allafall :(.
 
Sv: Hundvakter

Om jag varit hundlös själv och inte jobbar som jag gör + haft en häst så hade jag gärna passat dom kan jag säga :). Om du hade vågat lämna dom till mig vill säga.

Men jag hoppas det löser sig.
 
Senast ändrad:
Sv: Hundvakter

Ja, det låter ju enormt frestande ;)
Förhoppningsvis så kommer det en ny puppis hem till mig i sommar, när jag har ett schema över vad jag ska göra och så, så att jag vet om jag har tid med valp eller ej.

Men träffas och busa får vi minsann göra!
 
Sv: Hundvakter

jaaa! får du valp så vill loke vara lekfarbror. valpar är typ de enda som inte är elaka mot honom :(
 
Sv: Hundvakter

Men då skulle han få träffa mina tjejer... Den ena är ju snällare än snällast... Lägger sig på rygg om hon så träffar en valp på 8 veckor...

Syrran är ju också helt snäll om det är nån som är snäll mot henne. Då leker hon och det brukar ju uppskattas! Men efter 2 min så står hon mest i en buske och nosar :D Men hon är väldigt TYDLIG om att man INTE nosar henne i baken ;) Ingen tar miste på vad hon menar och de brukar bara försöka två gånger, till och med de k***ste hanarna. Men hon gör det på ett bra sätt!

Vi kommer till Skåneland till hösten ska du se!!
 
Sv: Hundvakter

ja det hade varit roligt. än så länge har ingen labbe varit dum mot honom. men den senaste tiden har det varit ett jäkla dominerande hela tiden. fast i söndags hittade han en liten pinchertjej som var snäll mot honom (och lite rädd :p )
 
Sv: Hundvakter

Behöver du ens en hundvakt?
Åtta timmar två kvällar i veckan borde de flesta hundar klara alldeles utmärkt, speciellt om det bara är under sommaren. Jag skulle inte göra mig besväret att leta hundvakt för så lite.
 
Sv: Hundvakter

jag är överdriven, jag vet. men det kommer en tvåveckorsperiod när jag jobbar 6 dagar i veckan och det blir lite mycket.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 320
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Mitt liv är så jobbigt. Jag arbetar som timanställd på deltid. Alltså många dagar utan jobb. Jag har knappt några rutiner alls i min...
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Råd ang hundvakt önskas! Vi har en liten tik på två år som är rätt så känsligt och nervöst lagd. Hittills har hon bara varit bortlämnad...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: Jensa75
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 186
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp