Hur 17 ska man kunna snyta honom

Mirre

Trådstartare
Sonen är förkyld och snorig som tusan.
Har en näsfrida som fungerar väldigt bra.
Men han vägrar vara stilla! Hur man är gör så fäktar han med armarna, skriker och viker undan med huvudet:crazy: Hur fan gör man?! I början gick det jättebra.

Det enda som funkat någolunda är när sambon höll i honom och han fick hänga upp och ner (isak tycker det är skitkul). Men så kan man ju inte göra varje gång.

Samma sak när man försöker tvätta honom i ansiktet, helt hopplöst.
 
Sv: Hur 17 ska man kunna snyta honom

Har aldrig använt näsfrida utan nässpray eller droppar och sen torkat och torkat snor som rinner;). Snyta sig förstår inte E ännu och hon är 1½. Hon brummar med munnen då man sätter pappret framför näsan. Tycker väl att det låter så då man snyter sig:D.
 
Sv: Hur 17 ska man kunna snyta honom

Vi har försökt med det också, näsdropparna går bra men det är fullt krig när man ska torka. *suck*
 
Sv: Hur 17 ska man kunna snyta honom

en fuktig linne-näsduk att torka med tycker jag har varit mest effektivt på snuviga småbarn
Möjligen att tvätta dem över tvättstället och försöka tvätta bort snoret, men det vill han ju inte säker du.
 
Sv: Hur 17 ska man kunna snyta honom

aldrig använt nässug... däremot vad heter dom som är i små pipetter som man spolar näsan med, näsdroppar för små barn är det.... :confused: bra minne man har :rofl: man får göra det snabbt och effektivt och vara två....
 
Sv: Hur 17 ska man kunna snyta honom

Nej det gick bra förut men nu är det ingenting som funkar.
Det räcker med att han ser pappret så skriker han:grin:


River och sliter i allt och säger man nej tittar han på bara på en och fortsätter. Tar man bort honom så gallskriker han. Han är bara 10 mån, det är för tidigt att trotsa ju
 
Sv: Hur 17 ska man kunna snyta honom

Vi har både sådana och nässpray och det är inga problem.
Det är sedan när det ska torkas och tvättas
 
Sv: Hur 17 ska man kunna snyta honom

Rasmus hatar det oxå men man får in tekniken, jag använder euroshoppers näsdukar, de är mjuka och suger upp bra, sen ett snabbt tork, "nyper" tag lite om näsan och drar neråt och oftast får jag med allt på en gång.

Är det mkt och torkat, t.ex. efter han sovit, så tvättar jag näsan och munnen i handfatet och torkar med handduk. Men det är protester då oxå och har alltid varit.
 
Sv: Hur 17 ska man kunna snyta honom

Jo man får vara snabb som fasen, han är som en mask i knäet.

Just nu sitter han och gnäller för att han inte får komma in under bordet och leka med skarvdosan. suck

Får han inte som han vill så gallskriker han.
 
Sv: Hur 17 ska man kunna snyta honom

Det som funkade bast pa Sam var en fuktig svamp, typ badsvamp. Annars far man vara snabb med pappret. Det ar ju bara en sekund (nar man fatt in precision och teknik :D) som de maste sta ut, annars blir de helt sariga!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 121
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Har suttit ikväll och läst lite om olika symptom på adhd på barn. Någon här som har erfarenhet om detta? Det är vår son på 5år som...
2
Svar
24
· Visningar
3 933
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Träningströjor!
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp