Bukefalos 28 år!

Hur åker du taxi?

Åker bara taxi när jag är full oftast (om man inte är utomlands) och sätter mig då alltid i framsätet och pladdrar som en idiot :o

Utomlands så satt vi båda bak.
 
Du är ensam, du ska åka taxi, taxin kommer var sätter du dig?


Varför jag frågar, gjorde en reflektion i morse. Jag åker ca två taxiresor i veckan i några av våra större städer i landet, då hoppar jag alltid in i baksätet. Men i morse när jag för ovanlighetens skull kom att åka taxi i den egna småstaden så utan att reflektera hoppade jag in i framsätet och kom sedan att inse att jag alltid sitter fram när jag åker hemma, men inte borta, hur gör ni?

Sitter oftast bak av den anledning att han är chaufför och "fint folk sitter bakom chauffören".

Men sitter även fram ibland också, vill gärna ha kontroll och inbillar mig att jag "styr" bättre om jag sitter fram.
 
Apropå betalning så bokar jag numera nästan alltid i appar som har inbyggda betalningsmöjligheter. Bara att studsa ur taxin när man är framme. :) De flesta större taxibolag erbjuder det.
 
Ständigt nya buke-visdomar.
HAde ingen aning om att det kunde vara ett diskussionsämne :D

Jag sätter mig fram. Känner mig som en högfärdig överklasstant om jag sätter mig bak.
Har nog aldrig ens tänkt tanken att åka ensam och sitta bak.

Ska testa känslan nästa gång jag åker taxi....
 
Höger bak. Har fått en känsla av att taxichaffisen inte är bekväm med att man sätter sig fram när man är själv.
Har åkt ett par gånger i veckan till och från flyget, alltid själv.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 851
Senast: Whoever
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 138
Senast: Smurfoff
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 186
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp