Hur få undulater tama?

L

Lukka_82

Hjälp!
Har ett undulatpar här hemma som inte blir tamare, och jag har ingen aning just vad jag kan göra..jag pratar med dem ofta och rör mig runt buren, men det är inte direkt stor skillnad.. hur ska jag göra?
Alla tips mottages tacksamt!
 
Öppna burdörren och ha en hirskolv i handen framför burdörren. Stick inte in handen i buren, den är fågelns hem och de ska inte behöva känna sig trängda där.
 
Hihi..när jag öppnar nån burdörr så hoppar de så lååångt bort till andra sidan av buren som de bara kan..:)
 
Först hade jag en ensam undulat och med den hade jag inga problem alls, den blev tam direkt. :)
Sedan när den dog skaffade jag 2 stycken, dom blev aldrig tama än hur jag kämpade. :crazy:
Men det är tålamod, tålamod... :D
 
Och det är mycket lättare om den är själv.
Men som någon skrev; Bjud dem på något godis de tycker om.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 021
Senast: Ketrawzc
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
1 854
Senast: kamomillo
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: BornAgain
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 893
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp