Jag ska på Mello!

Umeå-Stockholm finns alternativet nattåg också. Med anslutningsresa i båda ändarna tänker jag det kan vara behändigt att sova bort en del av restimmarna.
Vi åkte tåg till Stockholm före jul, funkade jättebra! Men... en av oss haren tid att passa, å eftersom vi inte riktigt litar på tåget... så tror jag vi väljer bort det.
Men inget är spikat än!

*Jenny *
 
I detta nu har vi 1.8 grader varmt 😁
Kan ge dig dagsfärska rapporter om du vill då jag bor här 😅
Svårt att sia om vädret om en månad men någon vårvärme skulle jag inte förutspå..,

Fråga på om det är något specifikt du vill veta! Inte infödd men bott här snart 10 år ( O_o)
Oj TACK! :bump: :bump: :bump: :bump:
Jag lovar att fråga om jag behöver veta nått!

* Jenny *
 
Fråga på om det är något specifikt du vill veta! Inte infödd men bott här snart 10 år ( O_o)
Ja du... nu börjar det dra ihop sig...
Vad väntar ni för väder nästa helg??
Vad ska man ha för typ av skor på sig?
En av mina vänner vill shoppa kläder, var går man då?
Kommer vi att fatta hur man åker lokalt??
Finns det någonstans att äta vid 21 tiden på fredagkväll? Enkelt och smidigt....

Ja... Jag har resfeber!
Har säkert 100 frågor till, men kommer inte på några nu

* Jenny *
 
Ja du... nu börjar det dra ihop sig...
Vad väntar ni för väder nästa helg??
Vad ska man ha för typ av skor på sig?
En av mina vänner vill shoppa kläder, var går man då?
Kommer vi att fatta hur man åker lokalt??
Finns det någonstans att äta vid 21 tiden på fredagkväll? Enkelt och smidigt....

Ja... Jag har resfeber!
Har säkert 100 frågor till, men kommer inte på några nu

* Jenny *
Spännande! 😍

I min telefon-app står det nu mulet och mellan 0 - 4 plusgrader på lördagen. Jag hade tagit mina vinterskor 😊

Det finns några affärer kvar centralt/i centrum men inte mycket, det mesta finns på köpcentret Tuna Park en bit utanför. Det går säkert bussar dit också!

Men annars vad gäller bussar. Tyvärr åker jag aldrig buss. De är gröna. Mer än så kan jag nog inte hjälpa dig där 🙈

Vad gäller mat så lät det nog finnas flera ställen öppet på stan också. Precis vid arenan är det nog inte så mycket tyvärr.

Kollade och det står att det är en cirka 15 min promenad från arenan till centrum (Fristadstorget sökte jag på, det ligger centralt.)

Ska fundera på vad jag ska rekommendera, är sällan ute och äter heller 😂

Sen en sak till! Arenan hette ju Stiga sport arena men har nyligen bytt namn till Volvo CE arena. Så ni inte får en chock!

Inte mycket till hjälp, men kanske lite!
 
Spännande! 😍

I min telefon-app står det nu mulet och mellan 0 - 4 plusgrader på lördagen. Jag hade tagit mina vinterskor 😊

Det finns några affärer kvar centralt/i centrum men inte mycket, det mesta finns på köpcentret Tuna Park en bit utanför. Det går säkert bussar dit också!

Men annars vad gäller bussar. Tyvärr åker jag aldrig buss. De är gröna. Mer än så kan jag nog inte hjälpa dig där 🙈

Vad gäller mat så lät det nog finnas flera ställen öppet på stan också. Precis vid arenan är det nog inte så mycket tyvärr.

Kollade och det står att det är en cirka 15 min promenad från arenan till centrum (Fristadstorget sökte jag på, det ligger centralt.)

Ska fundera på vad jag ska rekommendera, är sällan ute och äter heller 😂

Sen en sak till! Arenan hette ju Stiga sport arena men har nyligen bytt namn till Volvo CE arena. Så ni inte får en chock!

Inte mycket till hjälp, men kanske lite!
Åh! TACK! hade inte koll på namnbytet, bra att veta om man ska gå på gps... jag funderar på hur varmt de kan bli på arenan under kvällen? Tjocka kläder eller ? Tuna park har jag hört om, de kanske blir att försöka ta sig dit under lördagen.. hm.. ska börja fundera på packning i alla fall.

* Jenny *
 
Ja du... nu börjar det dra ihop sig...
Vad väntar ni för väder nästa helg??
Vad ska man ha för typ av skor på sig?
En av mina vänner vill shoppa kläder, var går man då?
Kommer vi att fatta hur man åker lokalt??
Finns det någonstans att äta vid 21 tiden på fredagkväll? Enkelt och smidigt....

Ja... Jag har resfeber!
Har säkert 100 frågor till, men kommer inte på några nu

* Jenny *


Bor inte på rätt ställe för att kunna svara på så många frågor men Sörmlandstrafiken har iallafall lagt ut den här informationen om hur man tar sig till Mello i Eskilstuna

https://sormlandstrafiken.se/nyhetsarkiv/sveriges-musikfest/

På lokaltrafikens hemsida brukar man också kunna läsa om det mesta allt som gäller biljettköp med mera. Här kan ni läsa om att köpa biljett, är smart att ladda ner appen i förväg för att köpa biljett. I appen brukar det gå att söka fram resor också.

https://sormlandstrafiken.se/biljetter/kop-biljett/

Hoppas ni får en trevlig resa och kväll!
 
Bor inte på rätt ställe för att kunna svara på så många frågor men Sörmlandstrafiken har iallafall lagt ut den här informationen om hur man tar sig till Mello i Eskilstuna

https://sormlandstrafiken.se/nyhetsarkiv/sveriges-musikfest/

På lokaltrafikens hemsida brukar man också kunna läsa om det mesta allt som gäller biljettköp med mera. Här kan ni läsa om att köpa biljett, är smart att ladda ner appen i förväg för att köpa biljett. I appen brukar det gå att söka fram resor också.

https://sormlandstrafiken.se/biljetter/kop-biljett/

Hoppas ni får en trevlig resa och kväll!
Men TACK!
Va alla är snälla som hjälper oss!
De är guld värt!
Här hemma lånar vänner å grannar ut kläder å hattar, barnen på jobbet tycker de är skit spännande att jag ska iväg..
De är nästan som om jag ska uppträda ! Jag tror vi får en toppen kväll/resa

* Jenny *
 
Åh tack alla snälla! :bow:
Resan var toppen! Det är så sällan jag är söderut, så jag blir alltid lika förvånad över att de finns gröna gräsmattor i Februari... Här hemma har vi 120-130 cm snö just nu!
Resan gick bra, men var lång... Från torsdag em till måndag kl 14 var jag på resande fot i 38,5 timmar....
Men det var det helt klart värt!
Vi hade toppen bra platser på mello, satt vid trappstegen där artisterna gick upp på den lilla scenen i mitten.
Vi fick också vara med på efterfesten, och jag som var nervös för hur jag skulle vara klädd, inser att man kan vara klädd lite hur som helst i dessa sammanhang.
Men vi var väl inte så hemmastadda på festen, bara ljudnivån knäcker en gammal tant som jag!
De var i alla fall kul att få uppleva det!

Vi tog taxi till köpcentret, och där tog mina två vänner hål i öronen... 49 och 60 år gamla.... Tjejen som gjorde hålen minns nog oss länge... de var väldigt mycket fnitter och flams på gamla damer från norr...
Vi handlade lite glitterkläder, och en av tjejerna fick vi sy in i klänningen, den var så urringad att den inte ens skulle passat på mello. Det gick bra, syningen höll, och hon kom ur klänningen själv på natten också.
Enda smolket i bägaren var att vår buss krockade med en bil utanför Nordmaling på hemväg.
ALLA var oskadda, och de gick ju bra! tack och lov.
Men det får en ju att tänka till.... Allt är inte bara glitter och glamor.

En helg att minnas helt klart!

* Jenny *
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp