Hur får jag hem mina hästar???

Är hästarna felaktigt omhändertagna och inte återlämnats korrekt enligt reglerna så ska hon ha tillbaks hästarna och eller ersättning.
Ju mer jag läser i tråden ju mer börjar jag undra om det inte är så att dom varit felaktigt omhändertagna, men sålda på ett korrekt sätt efter de regler som finns.
Det TS vill är att få tillbaka sina hästar, vilket troligen då inte är möjligt eftersom de sålts enligt reglerna. Utan det är ersättning som är det som gäller och som någon (fodervärd eller TS) troligen redan fått efter domen. Men TS vill ha sina hästar och då blir det till att köpa tillbaka dom från den som äger dom idag och till det pris som den ägaren är villig att sälja till. Vilket då TS kanske hoppas slippa och få tillbaka sina hästar utan kostnader.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu ska tilläggas att jag inte är någon av ägarna men jag är berörd ändå eftersom en av personerna är en god vän till mig. En häst ägdes...
2
Svar
38
· Visningar
5 151
Senast: Smedholt
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 204
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 762
Senast: Mia_R
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 875
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp