Hur får jag min kannin och hoppa?

Sv: Hur får jag min kannin och hoppa?

Ingen mening med att ha sele om hon inte trivs med det.

Jag släppte ut mina kaniner på gräsmattan och gjorde en liten gång liksom, och byggde hinder, så att de skulle springa igenom gången och hoppa hindren. Gick efter, och det gick hur bra som helst. De lärde sig att hoppa hindren och sedan springa hem igen :angel:. Behövde ingen gång efter ett tag.
 
Sv: Hur får jag min kannin och hoppa?

tyvärr finns det en liten procent av kaniner som inte tycker om att hoppa, men i allmännhet tycker nog alla kaniner om att hoppa

Det där tror jag inte en sekund på. Tvivlar enormt starkt på att alla kaniner gillar att bli tvingade över hinder. Däremot är jag säker på att de gillar att skutta omkring själva, och kanske hoppa över nånting som kommer i vägen.
 
Sv: Hur får jag min kannin och hoppa?

skrev jag inte det då? :confused:

men i allmännhet tycker nog alla kaniner om att hoppa

alla kaniner tycker om att hoppa om man gör det på rätt sätt! så klart finns det många som släpar sin kanin över hindren och sliter dem tills de inte orkar mer :cry: men gör man på rätt sätt och låter kaninen hoppa så lågt, lite hinder de vill tycker nog i allmännhet alla kaniner om att hoppa, om man ger sin kanin den friheten att få bestämma själv och inte jaga på den, hoppar de nog, och kanske bara en bana i vekcan?

lider med alla kaniner som har ägare som spänner kaninselarna hårt och drar dem över hinder ..
sorry om jag gjorde dej arg ??!
 
Sv: Hur får jag min kannin och hoppa?

Hej,

Jag har en liten tre årig Dvärg-hermelin (typ) :P, en hane, som hoppar bra när han väl hoppar. Men han är nästan omöjlig att gå i sele med.
Jag har prövat både inomhus och utomhus, inomhus vill han bara springa mot dörren´, och då hoppar han bra :P. Men så ska det ju inte vara.
Utomhus vill han inte springa åt det hållet jag vill. Han vill mest kuta åt alla möjliga håll. :P. Kan jag lära honom nu när han är tre år att hoppa?
Kan man tävla lågt på banor som går rakt fram?

Kan någon hjälpa mig? Snälla, vill verkligen lära mej lite grann!:) /Emelie
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 621
Senast: Juli0a
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 359
Senast: tott
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 579
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 402
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp