Bukefalos 28 år!

Hur firar ni valborg?

(Det är inte ett trettioårsfirande i en förort söder om Stockholm som du ska på? :p)

Hade verkligen önskat att jag kunde svara ja på den frågan*! :D Men tyvärr, födelsedagsfesten som jag ska på hålls på nordligare breddgrader.

* För att det hade varit ett roligt sammanträffande dvs, inte för att jag inte vill gå på festen jag ska på. :D
 

1. Vilket sätt firar ni helst valborg?

Hemma, kanske en brasa på gården men inte nödvändigt.
2. Hur firar ni i år?
Hemma ;)
3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?
Jordgubbar gärna eller andra goda bär eller frukter. Sen ett shot av någotslag.
4. Får ni det som ni vill idag?
Yes:love:

Firar egentligen inte men får en ursäkt att få dyra frukter och alkohol :angel:
 
Hade verkligen önskat att jag kunde svara ja på den frågan*! :D Men tyvärr, födelsedagsfesten som jag ska på hålls på nordligare breddgrader.

* För att det hade varit ett roligt sammanträffande dvs, inte för att jag inte vill gå på festen jag ska på. :D
:D Okej, ha så kul på den festen då!
 
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?
Inget speciellt men tycker det är trevligt att kolla brasa
2. Hur firar ni i år?
jag och sambon har ägnat dagen åt att storstäda och sen ska vi kolla på brasa.
3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?
Nej
4. Får ni det som ni vill idag?
Ja
 
Inte alls.
För jag vaknade till en dm snö över hela gården och surade ihop. Jag är så less på snön nu! Så jag bakade en kaka och sitter och tittar på tecknat med barnen. Vi eldade och grillade igår med vänner, det får duga. Ikväll stannar jag inne och hemma och hoppas att snön är borta tills imorgon.
 
Jag fick inte som jag ville med eftermiddagen.
Men det är okej ändå, det var inget jag skulle göra för att det var valborg utan för att det passade.
Kaninen verkar ha lindrig förstoppning men är i alla fall lite piggare nu. Men det gjorde så klart att jag skyndade hem så fort jobbet slutat när jag fått en rapport att hon inte var helt hundra.
 
Ber till the Great Flying Spaghetti Monster att schlager skitungarna fyllar till runt ett bål långt härifrån istället för att terrorisera mig och katten.

Om jag inte var så lat och allting är stängt skulle jag köra hämtmat eftersom jag inte orkar laga mat.
 
Jag brukar fira valborg på något vis. Men i år känner jag bara för att vara ifred och ta det lugnt. Så jag tackade nej till att göra annat.
Jag har druckit lite vin, hängt med hunden och ska strax måla lite och lyssna på musik. Känns alldeles lagom idag.
 
Först: Promenad med häst, han fick beta fritt medan jag satt i t-shirt och knarkade vårsol.

Sedan: Joggingtur/promenad på en av stans vandringsleder. Rundan är ca 1,4 mil och även om jag inte springer hela så tar det rejält på krafterna. Upp och nerför backar, löpning över stock och sten i skogen och trots att jag var helt slut när jag kom tillbaka till bilen var jag ändå nöjd med att ha förbättrat min tidigare rekordtid med 10 minuter!

Nu: Slappar i soffan, ensam hemma och har underbar egentid. Har käkat thaikyckling med ris och sås gjord på kokosmjölk och nu är godisskålen framme:
5740-1493575151-f6910423682225c96adf8e9e33983dbf.jpg


Ett glas med Brämhults hallonjuice (som jag höjt till skyarna i Hiss & Diss-tråden och en full skål med mango, kiwi, cashewnötter, ingefära, hallon (kan aldrig bli för mycket hallon:love:), blåbär och ananas.

Jag är helnöjd med min Valborg! :rofl:
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jag har aldrig direkt firat Valborg, men idag bestämde jag mig för att åka iväg till ett firande ändå här i kommunen. En bekanting sjunger i manskören som uppträdde där och jag ville gärna lyssna på dem, så jag lånade morsans sambos bil (som är den bästa bil jag kört), träffade bekantingen, lyssnade på kören och tittade på en snygg man, pratade mer med bekanting och åkte en liten omväg hem för att få njuta mer av den bra bilen.

Nu sitter jag i soffan, äter glass och myser med hundarna. Det gillar jag.
 
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?
2. Hur firar ni i år?
3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?
4. Får ni det som ni vill idag?

1. Oj, nu har jag haft hästar att kolla till varje valborg under hela mitt vuxna liv... Jag har inte en aning om hur jag vill fira den.
2. 20.00 gick vi till en brasa strax utanför byn som ligger några hundra meter hemifrån. Ser till och med hästarnas hage därifrån, mycket praktiskt för min del.
Där fanns det grillad korv till barnen och så sjöng vi. Kollade på brasan, snackade med folk och kom hem runt halv tio.
3. Det enda jag gör av tradition på Valborg är att vara hemma och hålla koll på hästarna :)
4. Ja, en lugn hemmadag med kvällsupplevelse med familjen.

I ungdomen, innan jag skaffade hästar ... Då var Valborg = fest och åter fest, på speciella Valborgsfestplatser
 
I en härlig röra bland hundar, hästar, katter, ungar och "vuxna" i åldrarna mellan 4 och 87 år kan inget gå fel, jag var alltså hos grannen och där brukar vi bli måååånga och röran är obeskrivligt härlig. :love:
 
Vi firar inte Valborg genom att gå på Majbrasa. Det slutade vi med efter att någon sköt en raket som hamnade inne bland folkmassan. Istället är vi ute på sommarstugan och firar min mamma som fyller år. Det är inte illa att fylla år samma dag som kungen. ;););)
Sedan kommer vi till det tråkiga. Valborg är en helg med mycket festande och fylla och jag förstår inte riktigt poängen med det. Vad är det för roligt med att bli s¨full att man inte ens kommer ihåg vad som har hänt?
Very Lazy Pethead
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 579
Senast: jemeni
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 215
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 377
Senast: Habina
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp