Bukefalos 28 år!

Hur försäkrar ni er om att barnen har någon att vända sig till?

pollex

Trådstartare
Vid en diskussion med ett av mina barn för ett tag sedan framkom att hen haft/hade ett bekymmer som hen inte känt sig bekväm att tala med oss (föräldrar) om, och hen hade då sökt hjälp utifrån på ett sätt som visserligen var bra på vissa sätt (vederhäftig och juste källa) men dåligt på andra (alla får inte svar, och hen hade inte fått svar).

Självklart vill jag att mitt/mina barn ska känna att de alltid kan vända sig till oss (föräldrar), men samtidigt tycker jag att det är bra att/om de vet var mer man kan få (bra) hjälp. Både för deras egen skull och för att kunna tipsa kompisar om det dyker upp frågor som är svåra/känsliga. Jag tänker till exempel på skolhälsovården, BRIS etc.

Hur tänker ni kring detta? Har ni pratat med era barn om vart man kan vända sig? Vilka ställen har ni då tipsat om?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 450
Senast: Milosari
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 185
Senast: mars
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 260
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Hej. Jag hoppas att här finns några som mer kunskap än mig i hur polisen hanterar den här typen av situationer. Vi har fått mycket...
Svar
14
· Visningar
2 361
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp