Hur fort går din Häst?

Plantan

Trådstartare
Med en hästapp kan man kolla farten på hästen, alltså Hästigheten!

Hur fort går din Häst? Har den eld i baken!? Vad har Brunte för Hästbästa?

🐎 🔥💨

Skärmdumpa från tex Equilab
Screenshot_20231229_031349_One UI Home.jpg
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Mitt sto maxar på 8 km/h i skritt när hon har bråttom. ;) Trav tror jag rekordet är 17 km/h och galopp har jag aldrig vågat maxtesta utan högsta vi uppnått är 31 km/h men då hade hon helt klart kunnat springa fortare.

Liten d-ponny är detta. :)
 
Mitt sto maxar på 8 km/h i skritt när hon har bråttom. ;) Trav tror jag rekordet är 17 km/h och galopp har jag aldrig vågat maxtesta utan högsta vi uppnått är 31 km/h men då hade hon helt klart kunnat springa fortare.

Liten d-ponny är detta. :)
31 km/t det är jäkligt fort det!! :nailbiting:
 
Min korsning på 160 (nordsvensk/Varmblodstravare) har oftast runt 5.2 km/ h skritt 10-11 km/h trav och 9-12 km/h galopp på equilab appen.
Den är dålig på att regga galopp för oss och lägger det ofta som trav där jag vet att vi galopperat så det kanske inte stämmer helt. Nån högre maxfart har vi inte vid ridning då matten är farträdd. Men det vore roligt om man kunde använda den vid körning för då kan det gå undan när hästen plockar fram sina trav gener.
 
Min korsning på 160 (nordsvensk/Varmblodstravare) har oftast runt 5.2 km/ h skritt 10-11 km/h trav och 9-12 km/h galopp på equilab appen.
Den är dålig på att regga galopp för oss och lägger det ofta som trav där jag vet att vi galopperat så det kanske inte stämmer helt. Nån högre maxfart har vi inte vid ridning då matten är farträdd. Men det vore roligt om man kunde använda den vid körning för då kan det gå undan när hästen plockar fram sina trav gener.

Jag använder runkeeper när jag kör, extra roligt att kunna se i realtid exakt hur fort ponnyn galopperar. ;)
 
Med en hästapp kan man kolla farten på hästen, alltså Hästigheten!

Hur fort går din Häst? Har den eld i baken!? Vad har Brunte för Hästbästa?

🐎 🔥💨

Skärmdumpa från tex EquilabVisa bifogad fil 135621

Kom på att jag ju inte svarat för min b-ponny. Hon har ju kortare steg än fjordhästen, så hon skrittar som mest 6 km/h. Trav brukar ligga på 14-15 km/h och galopprekordet är på 28,2 km/h. Det går fort i vagn kan jag meddela. ;)

 
Min medryttarhästs toppnotering med mig ligger nog runt 35 km/h. Detta på gräsbevuxen markväg kan man nog kalla det. Snittet på hela den ca 500 m långa raka galoppsträckan ligger på strax över 30 km/h.
 
IMG_2371.jpeg

Dagens skrittrunda.
Ja, jag fick vända inne i skogen pga total översvämning som inte gick att komma runt :cautious:

Paint/halvblod, 5 år. Använder Runkeeper därav ”brända kalorier”.
 
Läste visst ursprungsinlägget fel, missade att det var snabbaste hastighet som efterfrågades. Den är inte snabb, jag är en fegis :D
 

Liknande trådar

Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 523
Senast: sjoberga
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 315
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 289
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp