Hur förvarar ni era ridkläder?

Bor i en enplans/souterrängvilla (aka. Kråkslottet). Hästallergisk far. Mina älskade Hunter(stall)stövlar står på dörrmattan. Stalljackorna på klädstången i hallen tillsammans med övriga jackor jag har. Ridbyxorna på trappräcket/i hallen de också.
 
I en garderob, köpte tre billiga lådor av genomskinlig plast som är stapelbara och där har jag skor, kläder och sist "aktuella" kläder. Stänger lådorna när jag inte använder kläderna och luktar ingenting. Längst upp i garderoben finns en stång där jag hängt säkerhetsväst, hjälm och lite annat.
 
Linnen och sportbhs ligger i en byrå som rent, eftersom det används till annan träning med. Annars har jag samlat alla ridkläder och diverse hästprylar i en garderob. Ytterkläder hänger i tvättstugan där även skorna och hjälmen finns.

Jag föredrar att ta med mig mina saker hem även om de kan lämnas i stallet.
 
Bör i lägenhet och har en stallgarderob i hallen.
Där bor rena kläder på hyllor, jackor och västar hänger på en klädstång och på golvet står ridskor och ridstövlar. De kläder som används hänger på en krok i garderoben innan de hamnar i tvätten.
Har inga problem med stallukt inomhus.
Men jag tvättar kläderna och putsar skor/stövlar ganska ofta.
 
Jag har en stor byrå och en garderob i förrådet där jag har allting. Även smutstvätten förvaras där.
Går ner och byter efter behov och har dagens outfit i en korg från IKEA på hatthyllan. Jacka tar jag på väg ut till cykeln eller bilen.
Bor i lägenhet
 
Främst riktat till er som inte står på anläggningar med omklädningsrum. Hur förvarar ni era ridkläder? Hur bor ni själva (hus/lägenhet/ensam/med familj)?
Uhm bakluckan på bilen :o
Eller, uhm och, i botten på hallgarderoben.

(I förrådet har jag en låda där sådant jag definitivt inte använder ligger, just nu termostövlar och sånt. De tas fram om det är typ under -20, dvs typ en gång om året.)

Hus med familj, (litet)
 
Jag brukar blåsa av mig med kompressorn innan jag sätter mig i bilen.
Jag köpte mig en kompressor för att blåsa av stalltäcken, schabrak etc. Nu blåser jag av skorna/chapsen och jackan.
Värsta dammet försvinner då. Annars har jag kläderna i ett förråd. Jag tycker inte mina kläder luktar särskilt mycket häst. Tvättar jackor och ridbyxorna ofta.
 
Har egen gård och har en del kläder i den uppvärmda sadelkammaren. Skor/stövlar och ridbyxor skiftas i källaren. Undviker grovkläder uppe i huset.
 
Ridkläder på krokar på en dörr i sovrummet, vardagskläder (stall/trädgård/hemma) på en stol bredvid sängen. Jobbkläder och "visa sig för folk"-kläder på en annan stol i sovrummet (rätt stort sovrum). Stallytterkläder och skor i ena hallen, vanliga ytterkläder och skor i andra hallen, valv mellan hallarna (ingen dörr). Bor på landet, fått höra på tidigare jobb att jag aldrig luktar häst.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
618
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
857
Senast: a1agnlju
·
Mat HUR förvarar man morötter - i kylskåp i typ en vecka? Jag älskar morötter; råa, rivna, i mat, kokta, you name it. Köper påsar med...
Svar
19
· Visningar
1 391
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 441
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp