Hur gamla var ni vid första barnet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Jag äår nog aldrig mogen eftersom jag bara tänker på mig själv
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Jag väntar mitt första barn i november, då är jag 32. Slappna du av tills det känns rätt. Idag räknar inte BM mig som en gammal förstföderska!
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Silverkedjan skrev:
38 vid första, 42 vid andra (ny pappa) och då smällde det till på första skarpa skottet :D

Relax :idea:
*haha* :D !
// :bow:
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Tack allihop för era svar!! Jag verkar ju fortfarande befinna mig mitt i åldersspannet, så att säga. Tänker mig väl dock ändå seriösa tillverkningsförsök ;) inom de närmsta två åren, men kanske inte i morgon. Har, då det passade bra att vara tjänstledig frå n mitt ordinare jobb nu, sökt en ridinstruktörsutbildning på två år som startar i höst, och kommer jag in på den så vill jag ju gå den... Från början var planen att börja de seriösa tillverkningsförsöken framåt hösten... Får ju se om jag kommer in på utb.
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Jag var 22 när 1:an kom och jag var fortfarande 23 när 2:an föddes. Det är knappt 1,5 år mellan dem. Efter det har det inte blivit fler och nu känner jag mig alldeles för bekväm för fler trots att jag "bara" är 35. Jag tycker inte att 30 är någon ålder för att börja med barnafödande.
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Jag har precis fått mitt första och jag fyllde 30 i mars månad.
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Jag var 25 när jag fick mitt första, och hoppas på att ha mitt andra innan jag fyller 29... (Fyller år i maj, så vi jobbar på tvåan) :banana:
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Första bebin är beräknad att komma i december, då är jag 25.
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Jag var (är) 35 år. Förr var man nog mer fixerade vid ålder. En arbetskamrat fick sitt första barn när hon var 32 år och i hennes journal stod det "åldrig moder", det var för 20 år sedan ;)
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Jag hann precis fylla 19 när jag fick min dotter och min son kom på min 26 års dag, så man kan säga att sonen är en sladdis :smirk: Nu är jag 32, dottern är 13 och sonen 6....................snart är man väl mormor :crazy: Hoppas min dotter håller benen i kors :eek:
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Jag var 21 år. Är nu 31 år och har tre st. Det väljer man helt själv när man är mogen.
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Första = 25 år
Andra = 27 år

Men som andra sagt; man känner sig redo när det är dags.

Lycka till!
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

jag var 24.
Sambo och fast jobb :D men det var väl allt, ja och hus också förståss....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: orkide
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 437
Senast: Bulldoozer
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 586
Senast: sthu
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
657
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp