Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Fashionistan

Trådstartare
Ja nu var det dags för ännu en tråd!! :banana::banana::banana:

Jag hoppas att alla hänger med och är lika aktiva som i de andra! :laugh:
 
Senast ändrad:
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Prince ska gå o gotta sig nu några veckor. har lagt märke till att han ligger ner mycke nu så det e väl en växaperiod. Så nu e det bara flugmedel o kolla hans fötter lite annars får han bara mysa.
Jag har hunnit mer än jag trott så det känns skönt o ställa honom lite nu.
Ska ju shoppa lite på falsterbo på söndag..:d
Färger till en svartskäck?? va tror ni? Givetvis e det svart sadel o svart träns men annars? schabrak o sånt..Åhh I-lands problem så här på morgonen..Jobbigt :D
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Ariel älskar också sin flughuva när jag tar på den, men likt förbaskat rullar hon av sig den förr eller senare. :grin: Hagen är som sagt ingen man går omkring i hur ofta som helst heller...

Nu är det bara 9 dagar kvar till jag får träffa Ariel igen. :banana: Elva dagar till jag får ut en massa sadlar för provning. Det tar sig! :D
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Okey! :D:D Ja, jag ska väl ringa om sadelutprovning nästa vecka! :) Är ledig denna veckan och det ska bli så underbart skönt att kunna greja och fixa med henne varje dag! :love: Vi ska testa löshoppning på riktigt till helgen! :bump:
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Idag har min son suttit på Nova:d. Först hängde han på henne och sen satt han upp ute på stallbacken. Det gick kanon:love:.
Det var bara när han skulle glida av hon blev lite rädd för han råkade nudda rumpan. Han satt upp en gång till och då var det inga problem.
Annars tar vi det rätt lugnt nu.
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

KL

Hej! Tänkte hoppa in i eran tråd. :)
Fick hem min 07:a för en och en halv månad sen ca. Har dock inte på långa vägar kommit så långt som vissa har i den här tråden. Just nu går hon mest på bete och blir fet. :crazy: Försöker också få henne att förstå att stallet inte är en hemsk och farlig plats...:p
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Välkommen:D

Vad är det för häst du har?

Kände att jag var tvungen att göra ett litet avtryck så jag inte missar denna nya tråden:D

Petra!! det här måste vi få se bilder på!!! När du löshoppar alltså!
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

KL

Har gjort ett misstag idag.
Bäbis hänger med som handhäst ett par ggr i veckan just nu, har inte haft handskar på mig på ett par ggr, vilket jag nu kommit på är väldigt dumt, nu sitter ni säkert hemma o suckar, men men.
Bäbis o Izaar brukar vanligtvis älska att gå i vatten. Idag älskade Izaar att gå i vatten!
Bäs stannade ryckte till sig huvudet, medan Izaar fortsatte gå framåt, så att det fina lilla repet gled så varmt o mysigt så i min lilla hand, för att det sen passade jätte bra att HOPPA ner i vattnet o skvätta massor!
alldeles öm o platt i ena handflatan...handskar ska jag nog han på mig i fortsättningen... onödigt
men hon är snäll ändå, följer fint som handhäst, byter sida jätte vackert o är inte rädd för trafiken! :love:
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

KL
Inte klokt vad tiden går fort,hon fyllde 2 år nu idag.Känns nästan som om det var igår när hon såg ut så här:)
ca1timme.jpg

Lite svårt att tro då att hon skulle bli stor,mätte henne idag till ca 161 cm.
IMGP1850.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Ja tiden går verkligen fort. Vad stor hon ser ut:)

Plutten som föl:
23305647.jpg


Förra månaden:
27999160.jpg


Tycker att min kan ta och växa lite som alla andra pållar gör:D
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Gillar modellen på din häst,han ser inte liten ut.Hur stor är han?
Joo vår ser större ut än vad mätstickan visar,hoppas bara att hon utvecklar lite bättre manke för den är nästan helt "platt".Än har vi inte suttit på henne ,tagit det lugnt med tanke på hur hon växt i förhållande till mamman:)
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

KL

Pix går fortfarande bara och latar sig. Idag när jag gick runt stängslet så gick han med och helt plötsligt kom han på att hans kompis inte var med, så han travade iväg och gnäggade efter honom, då var jag inte lika intressant längre :grin:. Han är nu runt 152 cm i mkh men ser mycket mindre ut.

Hans fina svans vet jag inte vart den tagit vägen, den började bli vit och då verkar det som att han tappade det svarta :crazy: Så nu är den väldigt kort, någon som har en mirakelkur för att få taglet att växa snabbare :idea:
Februari förra året:
19412450.jpg

Idag:
28580205.jpg


28580204.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Jag håller med om att de växer fort de små illbattingarna... Apollo har jobbat hårt på att plocka isär vindskyddet i hagen, leka rumpan av sin 170 cm höga hagkompis och att dela upp flughuvan i trådar... tur han är söt i alla fall :)

Två månader gammal:
img_0135.jpg

img_0486.jpg


Våren 2009, alltså ganska precis två år:
DSC_0126.jpg

DSC_0115.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Han är bara 158 men vi hoppar på att han växer en liten bit till:) Han har också lite dålig manke så vi får hålla tummarna för att båda våra små utvecklar den åt rätt håll:D

Ja, just det, det var ponny mamma på din. Vi försökte betäcka våran ponny för några år sedan med Lasandos, men det tog sig tyvärr inte och då gav vi upp. Året därpå köpte jag Plutten istället och det är jag minst lika glad för. :D
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

*kl*

Har en hel del bilder att visa upp från igår, då min 07a ALice hade sadeln på för första gången.
Gick hur bra som helst, hon brydde sig inte alls om den, reagerade inte ens när jag spände på den eller något. Duktig häst!
Hon brjar bli riktigt stor och fin nu också, hon har faktiskt precis vuxit om sin mamma som är 157 cm ^^ Alice är nu 158 i mkh och precis under 160 i bak ;D
(hon är beräknad att bli 165 cm, och hon växer i stadig takt så lär hinna bli lite över 160 i år iaf, som det ser ut nu =P)

lite bilder då iaf, första gången med sadel, och första longeringen dessutom!
(bara tömkörd innan)

(OBS! Jag skötte pådrivningen, så jag tittade inte i kameran utan bara höll den mot hästen och klickade, så bilderna är lite sneda och... konstnärliga kan vi kalla dem ^^ Men man ser iaf hästen =P)


28578532.jpg


28578530.jpg


lite bus blev det som alltid ^^
28578535.jpg


28578537.jpg


28578544.jpg


efter att hon busat fick hon lite energi, och då kom det där fina travsteget vi fått se ibland fram igen :9

28578548.jpg


28578550.jpg


28578551.jpg
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Det finns extensions även för hästar va.:D Vad sägs om lite lila eller chockrosa nyanser?;)

Alltså, han har så himla läcker teckning och färg din häst. Jag är avundsjuk som bara har fulbruna hästar.
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Ja, det kanske skulle vara något :rofl:

Jo, han är ganska ovanlig, många bilar brukar köra sakta, sakta eller stanna när dom kör förbi :grin: Men bruna hästar har också en speciell charm tycker jag :laugh:
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

KL

Har gjort ett misstag idag.
Bäbis hänger med som handhäst ett par ggr i veckan just nu, har inte haft handskar på mig på ett par ggr, vilket jag nu kommit på är väldigt dumt, nu sitter ni säkert hemma o suckar, men men.
Bäbis o Izaar brukar vanligtvis älska att gå i vatten. Idag älskade Izaar att gå i vatten!
Bäs stannade ryckte till sig huvudet, medan Izaar fortsatte gå framåt, så att det fina lilla repet gled så varmt o mysigt så i min lilla hand, för att det sen passade jätte bra att HOPPA ner i vattnet o skvätta massor!
alldeles öm o platt i ena handflatan...handskar ska jag nog han på mig i fortsättningen... onödigt
men hon är snäll ändå, följer fint som handhäst, byter sida jätte vackert o är inte rädd för trafiken! :love:
Stackars dina händer, det svider!
Eftersom min vuxna ridhäst inte alls är bekväm med att gå i vatten utan måste övertalas varje gång, kommer jag att träna Eladiya utan hennes sällskap.

Eladiya är sjuk idag,:cry: hon kändes alldeles het när jag tog in henne för att borsta, och termometern stannade på 40,2!:eek:
Inga sår, inga svullna ben, ingen hälta, inget snor:confused:
Ingen av de andra hästarna har feber.
Hon ser trött ut förstås, men inte jättesjuk, hon äter och dricker och bajsar.
Hon får stå inne idag,bara lite promenad några gånger så jag ser att hon inte börjar halta .
Tänker på fästingar, hon har ju haft flera små, men jag har försökt vara snabb att plocka bort dem.
Det är väl bara att vänta och se, troligen går det över:crazy:
 
Sv: Hur går det för era 07:or? Del 4!!

Tänker på fästingar, hon har ju haft flera små, men jag har försökt vara snabb att plocka bort dem.

lite OT här men,
Tyvärr spelar det ingen roll hur snabbt man plockar bort dem eller inte. Blir man biten av en fästing som bär smitta, så spelar det ingen roll om den sitter kvar sen eller inte.
När man tar bort dem, "spyr" de dessutom ibland och det om något ger dig vad de nu kan tänkas bära på.
Fästingar är jävliga kryp, och det finns inget bra skydd mot dem. Blir man biten så blir man, och då får man bara hoppas man slipper ngn sjukdom/smitta.

sen skulle jag nog ringt vet direkt om min häst fick så hög feber, 40,2 är väldigt högt även om hon äter och verkar rättså bra i övrigt... =/ Det kan gå fort åt rätt håll, men även fort åt fel håll..
Hoppas hon kryar på sig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 086
Senast: mamman
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 955
Senast: orkide
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 566
Senast: gulakatten
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 406
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp