Bukefalos 28 år!

Hur går det?

Mitt sto har inte startat sen i mars men är nu på gång. Jag ska försöka få ut henne innan hon måste kvala om. Det blir förhoppningsvis start den 30:e på Åby i punkt 21-loppet.
 
Vår "lilla" dam på 171cm, har vi haft lite förhoppningar på, men hon är nu betäckt.
Led av stora brunstproblem som vi försökt lindra med allt - utan resultat.
Nu är hon som sagt var dräktig i 3:e månaden och har gått in i nån sorts dvala,
går och jäser med magen och tycker att hela världen ska kretsa kring henne..... :D
Undrar då hur hon beter sig när hon är i 10:e månaden!? :eek:

Den andra har vi haft i ca 2 mån, kom till oss superstressad och nervig men har nu blivit jättemysig.
Gick inte att skritta alls, nu gör han det på slaka tömmar! :love:
Har varit med i två provlopp och "vunnit" båda :banana:
Lite "finputs" i träningen, och lite mysiga massagebehandlingar, sen är det förhoppningsvis dax att börja kika lite i propparna igen.
 
Grattis alla glada travhästtränare! Hoppas att ni är lika lyckliga som jag! :banana:
Min vackra lilla Washable klarade sitt kvallopp idag! Jag är så varm i hjärtat för min tappra lilla häst!
Hon blåste som en vind till spets och fick sedan vinnarhålet, skönt att hon fick mysa bakom en rygg ;)
Sista trehundra blev hon väldigt trött och jag blev lite orolig men hon trampade på ändå in i mål.
Kusken säger sedan att hon förmodligen har en halsinfektion för hon rosslade i halsen hela upploppet. Gissa om jag fick dåligt samvete :(
Ingen temp och inget som tydde på det innan, så läskigt tycker jag. Nu blir det penicillin och vila på min stackars duktiga pärla.
Men jag är så glad ändå. Hon kämpade och klarade det och det känns nästan som hon gjorde det för min skull...
 
Dumt med infektion precis nu när ni kommit igång så bra:(
Men grattis till klarat kval! :bump:
 
Kul!Vad har du betäckt med?

Kul att nya "nervvraket" fungerar så bra!

Lycka till! :)
 
Tack!
Har betäckt med Rite on Line.
Ska bli jättespännande! :)
 
Hade spår 15 och tillägg och damen gjorde det bästa hon kunde av det. Gick fram i dödens efter 500 m och höll till en fjärdeplats. :D
Däremot får hon ett stort minus i uppförande mot kusk då hon skickade iväg en bakutspark när hon kom upp på banan inför defileringen :eek:. Tur att slaggjorden satt som den skulle. Visserligen var det bäddat för det, för kusken hade bara tid o värma henne två bakvarv 45 min före start och hon som är så himla taggad nu :crazy:. Men då vet man det till nästa gång...

MVH Eem
 
Hon måste ha gjort en mer än godkänd insats!:)

Grattis och lycka till framöver :bump:
 
Jorå, hon heter Wayside Silkie.

Sen grattis till Chica Sweeps tredjeplats! Det var väla bra, efter två års tävlingsuppehåll dessutom! Hann inte in till första loppet tyvärr, skulle gärna velat sett det.

MVH Eem
 
Stora pållen var in en gång på provlopp i våras då han gick med kallbloden. Han var sur, grinig och nästan lite farlig i värmning och efter loppet, inte alls som min pålle. Så vi skippade det där med trav under första delen av sommaren, och när jag så funderade på att börja åka in och köra snabbjobb så gjorde han ju illa sej i ögat. :( Tio dagar på Strömsholm och två månaders konvalecens gör att vi struntar fullkomligt i travet i år, vi får se nästa vår om vi ids/hinner/vill träna igång igen. Fram tills dess skruttar vi på här hemma.

Med små hästarna är det lika illa fast ännu mer frustrerande... Har ett shettis sto som inte ser mycket ut för världen, fet och klumpig ser hon ut att vara, men JÄVLAR vad den hästen kan trava... På bana, första snabbjobbet så gick hon utan större problem 3.16... Här hemma har hon gått 2.45 tider utan att ha någon press, i sällskap skulle hon gå fortare....

Problemet är att hon på pappret saknar 3:e generation och därför inte får starta. Jag har spårat upp de saknade hästarna i hennes stamtavla, hittat dåvarande ägaren till dessa hästar (som skriftligt intygar att det är just dom två REGISTRERADE shetlandsponnyerna som är föräldrar till min hästs mormor), och LIK FÖRBANNAT så vägrar SSS att ge mej nya papper på ponnyn. Dom krävde språngsedel, vilket HAR funnits, men förkommit vid en husbrand (något som jag OCKSÅ har skaffat papper på) och nu ska dom ta upp ärendet igen. Dom (SSS) har förstört en hel tävlingssäsong för mej, ponnyn och kusken. Dom är helt (ursäkta) JÄVLA sanslösa... Och då har ni ändå bara hört halva historien... :smirk:

Så vi hoppas på att papper ordnas till nästa säsong så min feta kanonkula kommer till start. Om inte annat ska hennes nu tvååriga dotter kvala nästa år, så henne håller vi på att köra in. Världens coolaste tvååring! Mammas BEBIS!!! :love: :love: :love:

Jenny
 

Liknande trådar

Samhälle Ni vet den funktionen där man antingen kan se om någon är grön, hur länge sen de var aktiva? Nyligen tycker jag det har förändrats och...
Svar
8
· Visningar
794
Senast: _Elly_
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 403
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
1 040
Senast: tott
·
IT & mobiler Jag har precis börjat lyssna på olika dokumentärer från P3 i SR-appen. Jag lyssnar oftast i bilen via bluetooth och skulle då vilja att...
Svar
6
· Visningar
375
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp