Bukefalos 28 år!

Hur gör man när allt är meningslöst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland kan jag sakna att ha marsvin. Vi hade när jag var liten, men jag hade otur med mina, de var inte så personliga. Syrran hade en jättetrevlig hona, men hon blev sjuk och dog. I efterhand förstår jag att vi utfodrade dem helt fel.
 
Ibland kan jag sakna att ha marsvin. Vi hade när jag var liten, men jag hade otur med mina, de var inte så personliga. Syrran hade en jättetrevlig hona, men hon blev sjuk och dog. I efterhand förstår jag att vi utfodrade dem helt fel.
Marsvin kan vara svårare än man tror. Vissa kan sköta sina djur helt åt helsike och de blir ändå 8år gamla och andra som sköter sina helt minutiöst har jätteotur med sina.

Jag saknar när jag verkligen levde för marsvinen. Det har hänt så mycket negativt att det är inte roligt längre. Sassy mår dåligt och ungarna slåss som fan så nu är jag i princip redo att lägga av med marsvin :cry:
 
Det finns nog inget mysigare än valpar :love::love: vilken djursort det än är. Själv har jag börjat nedräkningen för Elvira här hemma. Om allt går som planerat så ska hon föda om ca 10 dagar. Har fått hjälp med att bära in valpboxen, fixat upp galler, fixat bolåda osv. Så ikväll ska lilla fröken få sova i köket :love::love: Jag hoppas bara att lukten av mina pojkar kommer att stressa henne alltför mycket. Det är mycket jobb framöver men det är så mysigt att sitta vid köksbordet och höra valparna gny och smaska mjölk....:)
 
Trodde ärligt talat att Sassy skulle dö för mig innan idag men nu verkar hon lite piggare. Blir nog att stödmata inatt. Jag är så trött på sjuka djur :cry: Med tanke på all otur jag har haft med djuren så tror jag inte att Sassy överlever :cry:
Har skurit mig och jag är så trött :cry:
 
Trodde ärligt talat att Sassy skulle dö för mig innan idag men nu verkar hon lite piggare. Blir nog att stödmata inatt. Jag är så trött på sjuka djur :cry: Med tanke på all otur jag har haft med djuren så tror jag inte att Sassy överlever :cry:
Har skurit mig och jag är så trött :cry:

Håller tummarna för Sassy! :heart Kram.
 
Jag känner mig hemsk men jag klarar inte mer. Jag har gett Sassy mer uppiggande och massor av mat. Hon verkar inte döende som det ser ut nu, bara helt slutkörd av ungarna. Jag får hoppas på att det är så så jag slipper vakna till att hon är död. Jag är hemsk :cry:
 
Jag känner mig hemsk men jag klarar inte mer. Jag har gett Sassy mer uppiggande och massor av mat. Hon verkar inte döende som det ser ut nu, bara helt slutkörd av ungarna. Jag får hoppas på att det är så så jag slipper vakna till att hon är död. Jag är hemsk :cry:

Du är INTE hemsk! :heart Ditt eget mående måste gå före, du kan inte köra slut på dig själv varje gång ett av djuren är sjuka. Det blir inte bra för varesig dig eller djuren.

Ibland måste man vara lite cynisk för att orka med. Det är helt okej. Bättre det än att överbeskydda djuren, tycker jag.
 
Fast det är stor skillnad på att överbeskydda och att vårda någon som är sjuk.
Sassy lever iallafall. Hon är fortfarande helt slut och sitter och halvsover hela tiden hon inte äter. Ungarna är på henne som gamar så hon får ingen chans att vila. Jag förstår ju ungarna också, de är fyra stycken men det finns bara två spenar och Sassy verkar inte längre ha så mycket mjölk så det blir bråk om vem som ska få mjölken som finns. De är mycket mer mammiga än vad mina tidigare ungar har varit också så jag kan inte sära på dem ett tag så Sassy får vila för då blir de hysteriska och skriker och slåss och biter varandra.

Jag är så jävla trött. Den extra energin jag brukar få av att börja med lamictal verkar redan vara slut och ångesten är tillbaka. Uppenbarligen är inte lamictal rätt medicin för mig längre men jag vet inte hur det ska gå att lösa för nu har jag varken läkare eller samtalskontakt längre eftersom hon jag började hos är sjukskriven på obestämd tid.
 
Fast det är stor skillnad på att överbeskydda och att vårda någon som är sjuk.
Sassy lever iallafall. Hon är fortfarande helt slut och sitter och halvsover hela tiden hon inte äter. Ungarna är på henne som gamar så hon får ingen chans att vila. Jag förstår ju ungarna också, de är fyra stycken men det finns bara två spenar och Sassy verkar inte längre ha så mycket mjölk så det blir bråk om vem som ska få mjölken som finns. De är mycket mer mammiga än vad mina tidigare ungar har varit också så jag kan inte sära på dem ett tag så Sassy får vila för då blir de hysteriska och skriker och slåss och biter varandra.

Jag är så jävla trött. Den extra energin jag brukar få av att börja med lamictal verkar redan vara slut och ångesten är tillbaka. Uppenbarligen är inte lamictal rätt medicin för mig längre men jag vet inte hur det ska gå att lösa för nu har jag varken läkare eller samtalskontakt längre eftersom hon jag började hos är sjukskriven på obestämd tid.
Det måste väl finnas någon mer läkare?
 
Fast det är stor skillnad på att överbeskydda och att vårda någon som är sjuk.
Sassy lever iallafall. Hon är fortfarande helt slut och sitter och halvsover hela tiden hon inte äter. Ungarna är på henne som gamar så hon får ingen chans att vila. Jag förstår ju ungarna också, de är fyra stycken men det finns bara två spenar och Sassy verkar inte längre ha så mycket mjölk så det blir bråk om vem som ska få mjölken som finns. De är mycket mer mammiga än vad mina tidigare ungar har varit också så jag kan inte sära på dem ett tag så Sassy får vila för då blir de hysteriska och skriker och slåss och biter varandra.

Jag är så jävla trött. Den extra energin jag brukar få av att börja med lamictal verkar redan vara slut och ångesten är tillbaka. Uppenbarligen är inte lamictal rätt medicin för mig längre men jag vet inte hur det ska gå att lösa för nu har jag varken läkare eller samtalskontakt längre eftersom hon jag började hos är sjukskriven på obestämd tid.

Absolut är det skillnad, vad jag menade var bara att det är mycket värre med den andra ytterligheten, om man ska jämföra. Och du vårdar ju henne, på ett riktigt bra sätt faktiskt. Du hade ju tydligen rätt i att hon inte är allvarligt sjuk, utan mest trött pga ungarna.

Jag vet inget om marsvin, men går det att ge ungarna någon mjölkersättning eller så? En annan tanke - kan man sätta in ett annat vuxent marsvin tillsammans med dom för att hjälpa till att uppfostra ungarna, evt. vara "barnvakt" om du tar ut Sassy lite grann? Eller är de sådana djur som äter upp varandras/sina egna ungar?


Ang. läkare, har du inte fått någon ny än? De måste väl hitta en till dig om du/ni ringer och påminner dom? Tråkigt med samtalskontakten som blivit sjuk!
 
Vet inte. Då måste jag boka tid och det klarar jag inte nu och mamma har massor att göra så känner mig jobbig.

Nu verkar det som att Nathalie kanske har fått äggstockscystor och mammas marsvin har den ena fått n knöl och den andra har fått tandproblem och jag är orolig för att det blir jag som får fixa allting och det klarar jag inte. Klarar ju knappt mina egna :cry:
 
Vet inte. Då måste jag boka tid och det klarar jag inte nu och mamma har massor att göra så känner mig jobbig.

Nu verkar det som att Nathalie kanske har fått äggstockscystor och mammas marsvin har den ena fått n knöl och den andra har fått tandproblem och jag är orolig för att det blir jag som får fixa allting och det klarar jag inte. Klarar ju knappt mina egna :cry:
Kan någon av oss i tråden hjälpa dig att boka en tid hos läkaren? Jag lovar att jag inte skulle tycka att det var jobbigt och jag är säker på att fler gärna hjälper dig med det.
 
Tack för erbjudandet :heart Jag får fundera över hur jag ska göra, det är ju inte bara att boka utan jag måste ju gå dit också. Har blivit bollad mellan så många läkare med järnbristen att jag vill verkligen inte träffa fler. Litar inte alls på läkare.

Utställning på lördag och jag får panik bara av att tänka på allt jag måste göra. Det är fint väder och jag hade hellre velat gå en promenad med hundarna men allting bara låser sig för jag vet inte var jag ska börja. Jag får ångest av att hålla på med marsvinen. Funderar över hur det hade varit att inte ha några marsvin alls, eller bara ett par stycken. Men hur ska jag kunna skiljas från dem? För även om det inte alls är kul med djur längre så älskar jag ju dem och hoppas på att glädjen ska komma tillbaka. Och även om jag säljer dem så försvinner inte ansvaret utan jag har ju fortfarande ansvar för dem deras liv ut eftersom jag har fött upp dem
 
Har du provat Theralen droppar?
Jag har oxå svårt att somna. Så jag tar Theralen droppar och Atarax ihop på kvällen vid 20-tiden. Sen innan jag går och lägger mig, tar jag Zolpidem. Äter Mitrazapin och Fluoextin för depression. Quintiapine för ångest
 
Har inte provat Theralen, men atarax och lergigan funkar inte. Sömnen funkar bra för att vara mig så där vill jag inte ändra något. Att jag inte kan somna består till stor del av att jag inte kan slappna av i huvudet och koppla bort ångesten. Det är tröttheten och depressionen som är största problemet
 
Jo, fast jag har ändå ansvar för att finnas tillgänglig för både support och att ta tillbaka dem om det nya hemmet inte kan ha dem kvar
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 582
Senast: miumiu
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 185
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Nej ingen här kan såklart ställa en diagnos, jag vill mest bara ha pepp och lite på fötterna sas för att få vården att lyssna...
Svar
9
· Visningar
962
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 138
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp