Bukefalos 28 år!

Hur gör man och vart vänder man sig

P

protection

om man vill att det skall bli näringsförbud på en person???
 
Sv: Hur gör man och vart vänder man sig

Såvitt jag vet är det någonting som åklagaren yrkar på i samband med en rättegång för ekobrott.
Knappast ngt du kan begära.
PL
 
Sv: Hur gör man och vart vänder man sig

Det är som Peter skriver, det är straffet för att man inte skött sitt företag ordentligt och varit oseriös på ett kriminellt sätt.
Vill du att någon ska få näringsförbud så får du börja med att göra en polisanmälan avseende det olagliga som personen gjort. Är det sedan tillräkligt svårt brott eller fler som gjort liknande anmälningar så kan åklagaren så småningom vid en rättegång begära att det ska dömmas till näringsförbud. Men det krävs ganska grova och ofta upprepade förseelser för detta ska utdömmas.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig för att få hjälp med en vuxen person som inte längre kan ta hand om sig själv? Det handlar om en person som har...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 104
Senast: BornAgain
·
Kropp & Själ Jag blev översprungen av en häst i torsdags. Det kändes som den sprang över mig flera gånger men det tror jag inte. Men det värsta var...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 305
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Vad gör man om man blir utbränd av omständigheter kring sin häst och bästa vän? Vad gör man när man inte vill vakna till nästa dag då...
Svar
5
· Visningar
1 151
Senast: Squie
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst kom lös i lastutrymmet och personalen lyckades inte få tag i den. Det gjorde att flygplanet som var på väg mellan USA och Europa...
Svar
1
· Visningar
1 168
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp