Carlem90

Trådstartare
Vad gör man om man blir utbränd av omständigheter kring sin häst och bästa vän? Vad gör man när man inte vill vakna till nästa dag då den första känslan som infinner sig är ångest. När det känns som att bestiga berg varje dag man skall till stallet?
Vad gör man när det inte finns någon annan plats för honom?
 
Det finns alltid lösningar! Nu berättar du inte så mycket om vad det handlar om, men precis som flera andra skrivit så kan man låna ut sin häst, eller ta ner den, om man nu inte kan eller vill sälja. Även en problematisk häst kan finna sitt hem, det handlar om att marknadsföra rätt, och är det en skadad häst kan det också finnas möjligheter- någon kanske kan ha den som sällskapshäst, eller så kanske det finns en fullserviceplats någonstans om ekonomin finns och om det är skötsel och vård som du inte orkar med.

Du får gärna berätta lite mer så blir det lättare att komma med råd! Visst har man ansvar för sin häst, men man ska inte krascha under tyngden utan då behöver man lätta på bördan!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 096
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 075
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 049
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp