Bukefalos 28 år!

Hur göra i denna situation?

Zhanti

Trådstartare
Jag och mitt barns pappa har varannan vecka.
Barnet är nu 4 år och vi har haft såhär i tre år snart.
Det har fungerat hyfsat bra, mycket pga av att jag låtit pappan bestämma rätt mycket. Men nu känner jag att det inte fungerar lika bra längre.

Pappans hus ser ut som en svinstia (det är vidrigt), huset städas typ aldrig, han har haft råttor/möss i köket ett par gånger som tuggat hål på kablar. Det ligger grejer överallt, rörigt, skitigt och allmänt olämplig miljö för barn.

Han kommer direkt från jobbet och hämtar barnet, skitig och jäklig med händerna fulla av olja (jobbar som mekaniker) osv. Hans händer är mer eller mindre svarta :crazy:

Jag misstänker starkt att han dumpar av barnet hos sina föräldrar och drar på annat. Men han nekar såklart. De åker dit nästan varje gång han hämtar.

När mitt barn kommer hem igen är hon otrevlig, kallar mig för allt möjligt (kossa, kackerlacka och piga är några exempel) lyssnar öhvt inte alls, skriker och grinar så fort hon inte får som hon vill. Verkligen stortjuter.
Kissar på sig och vägrar allt jag säger.
Sedan lugnar det ner sig efter ett par dagar för att bli likadant nästa gång.

När pappan kommer och hämtar blir hon likadan igen, lyssnar inte alls, gnäller och flamsar runt. Det tar evigheter att få på henne skorna bara. Inte så att hon inte vill åka utan hon bara...ja fjantar och bråkar. Vad hennes pappa säger skiter hon totalt i.

Han hävdar att hon inte får göra som hon vill där, men jag ser ju att det är så.
Jag är ju inte dum direkt. Var med pappan och handlade en gång, han hade då hämtar barnet och vi åkte från oss. Dottern ville ha en leksak, frågade om och om igen men pappan svarade inte ens. Jag sade ifrån en gång och sedan tjatade hon inte mer på mig. Pappan gick som en svans efter mig hela tiden, till slut smet jag iväg och betalade och gick ut.

Då fick jag ju se varför han var så efterhängsen.