Bukefalos 28 år!

Hur göra?

YlvaG

Trådstartare
Får mitt ex låsa mig ute ur lägenheten för att jag inte ska kunna komma in och hämta mina grejer utan att han är där? Han påstår att han bytt låscylinder, men det tvivlar jag på. Jag ska förbi och prova iaf. Jag kommer till stan vid 11 och han slutar 17. Han påstår att jag har flyttat ut (Hur jag nu skulle kunna göra det när han dumpade mig när jag var bortrest).

Jag har inga som helst planer på att sitta i flera timmar i väntan på att han ska sluta då jag helst inte träffar honom alls. Jag kommer tillochmed ha sällskap med mig då jag inte bör vara ensam med honom.
 
Sv: Hur göra?

Svar : Nej!

Ring Polisen för hjälp.
Om du är skriven i bostaden så är det din bostad också.
 
Sv: Hur göra?

Är det verkligen så att polisen ska hjälpa med sådant?
När jag stod i en liknande situation för ett antal år sen ringde jag polisen, som i det närmaste hånskrattade och sa att sådant hade de verkligen inte tid med, jag fick väl försöka komma överens med exet bäst jag kunde :cautious:

(har fortfarande inte fått tillbaka alla mina saker efter över 5 år)


Ts, ta med dig någon bra och stabil person i sällskap! Och försök få med dig ALLT vid ett tillfälle.
 
Sv: Hur göra?

Om du inte får med dig allt på en gång - fotografera och filma allt (även i skåp och lådor) som är kvar.
Det är bra,dels för eget "komihåg" och dels för om du behöver hjälp av Kronofogden för att få tillbaka dina saker.
Det är inte lätt att i efterhand och om man befinner sig på annan plats komma ihåg alla saker, ännu mindre att beskriva dem noggrant...1 par röda Adidas sportskor storlek 38, 1 bok "DaVincikoden", 1 st rött fotoalbum uppmärkt Mia, 1 st reservnyckel Volvo med nr xxxxx etc....

Tanka ur och rensa datorn på det som är ditt! Du kanske inte får något fler tillfälle till det.

Han kanske inte har rätt att byta lås, men hindrar ju inte att han har gjort det i alla fall.
 
Sv: Hur göra?

Glöm inte att se till att du inte längre står på hyreskontraktet. Ifall han inte skulle betala hyran....jag skulle gissa att de i annat fall vänder sig även till dig.
 
Sv: Hur göra?

Jag var vittne till ett läge där den ena i ett par låste ut den andra.
Och den som låste fick ett telefonsamtal från Polisen med uppmaningen att släppa in "partnern" i den gemensamma bostaden för annars så skulle de komma med låssmed.
Detta var dessutom ett läge då den som låste kände sig hotad av den andra.
 
Sv: Hur göra?

Han var hemma på lunch när jag kom dit och hade städat undan alla grejer. Hade en manlig vän med mig som skydd. Packade massor och blev sen utslängd när han skulle åka igen. Min vän trodde han skulle flyga på mig och fick ut mig ur lägenheten innan, för jag gav mig inte.

Kom tillbaka senare och fick med mig allting tillslut. Under sträng övervakning. Tänk om jag tog något som var hans? Han tog tom ur batterierna ur mina sexleksaker innan jag fick ta dom... Jag fick bråka om mina sexleksaker. Vad hade han tänkt ha dom till liksom? Ge till nästa tjej?

Nu behöver jag inte ha någonting med honom att göra någonsin igen.
 
Sv: Hur göra?

Han tog tom ur batterierna ur mina sexleksaker innan jag fick ta dom... Jag fick bråka om mina sexleksaker.
Du behöver aldrig heller fundera på varför det tog slut eller ifall det kanske hade kunnat fungera. ;)

Den där killen är ju helt väck! :wtf: :eek: :yuck: :rage: :banghead:
 
Sv: Hur göra?

Eller hur ???

Nu ska jag gå rätt så OT

Men jag är rätt så förvånad över att läsa om dessa konstiga människor som gör så underliga saker att man häpnar.

Pratade med en kompis igår som berättade om sin kompis som försökt att separera jättelänge nu. Hennes sambo bara vägrar. Hon har varit supertydlig med att hon vill inte bo ihop längre, hon vill separera. Han ignorerar henne totalt. Senaste gången surade han i två dagar och höll sig borta och sen så kom han hem med ritningar om hur de ska bygga om huset :p Hon kan ju liksom inte sälja det gemensamma huset utan att han är med på noterna och han har inte pengar att lösa ut henne. Och som sagt han bara låtsas som om det hon säger inte har sagt. Hennes advokat har skickat brev, men han skiter i det. Det är så sjukt.

Eller som min stallkompis som skulle flytta in i en lägenhet som hennes mamma hyrt ut i andra hand och hyresgästen bara vägrade flytta ut och dessutom vägrade betala hyra, hon begärde handräckning av KFM och det tog över ett år innan personen var ute och till slut så var han skyldig typ 1.5 års hyra, men han vägrar betala och har inga pengar så det finns inget att driva in.

Det finns ännu fler exempel på folk som liksom bara skiter i att göra rätt för sig och det verkar liksom inte gå att komma åt dem, de driver processer som nån annan tycks betala och till slut så är folk runtikring så utmattade att de ger upp. Det är skillnad på att ha rätt och få rätt.
 
Sv: Hur göra?

Hon kan ju liksom inte sälja det gemensamma huset utan att han är med på noterna
Jo, det kan hon. Vad man gör är en tvångsförsäljning enligt samägandelagen.

Det kanske inte blir någon vinst på huset, utan istället en förlust då fastigheten kommer att säljas på exekutiv auktion. Men frågan är ju vad det är värt att bli av med mannen.
 
Sv: Hur göra?

Blir så upprörd av detta inlägg. En del män är verkligen rena spånbollar :mad:!

När jag var liten och mamma och jag och några till skulle hämta grejer från bostaden (mammas, pappas och min gemensamma) hade han bytt lås och till och med satt lås på brevlådan! Jättekul att stå där när allt är förberett och HAN VISTE att det skulle hämtas grejer till mammas provisoriska lägenhet. Alltså jag SKÄMDES över min sk pappa. Inte nog med att han ljugit, suttit inne, hotat släktingar, slängt mina leksaker osv osv... Den jäveln släpper inte ens in oss för att hämta VÅRA grejer. Hoppas ni inte har några gemensamma barn som är i känslig ålder för det är ett rent helvete att inte kunna lita på nån, inte ha nån stans att bo och tvära kast hit å dit. Bo där en vecka, nästa vecka får se...

Vad hände då när vi stod där? Ja ingenting var bara att lämna tillbaka hyrbilen till macken och ta kontakt med advokat.

Verkligen härliga minnen...
 
Sv: Hur göra?

Ja nån skruv sitter löst. Helt ofartbart hur vissa behandlar sina medmänniskor. Viktigt är att man försöker att dels ha rätten på sin sida och dels ha vänner/anhöriga som kan stötta. Är man helt lämnad till sig själv kan man vända sig till någon organisation, tex kyrkan (även om man inte är troende). Vad som helst egentligen bara det kan underlätta.
 
Sv: Hur göra?

Svarar alla.

Det är absolut maktspel inblandat. Jag har alltid tyckt att det varit konstigt att han inte haft någon som helst kontakt med någon av sina ex. Jag vet knappt namnet på någon. Nu tycker jag inte att det är så himla konstigt längre så som han betett sig.

Min mamma och min styvpappa är himla underbara. Jag flyttade in i ett ledigt hus på deras gård, det var inget att tala om. Nu ska jag återigen pussla ihop mig själv igen, och äntligen ta körkort. Jag bor ute i skogen utan bussförbindelser, så körkort och få nya vårdkontakter blir prio ett.

Jag har lämnat Uppsala för gott. Hälsingland är mitt hem numera.

Och det är skönt att vara ensam. Förhållandet var inte bra, men det är ju alltid tråkigt med ett uppbrott. Sen började han krångla- inte ett dugg ledsen längre. Dom få bra känslor jag hade när det tog slut blev totalt överkörda av hur han betett sig. Jag är glad.
 

Liknande trådar

Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 231
Senast: kolblakkur
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 303
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 976
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 643
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp