Hur hästtokig ( läs fixerad ) är du ?

Jag jobbar på hästgård men är ändå nördig;) eftersom jag bara rider medryttarhästen en gång i veckan går mycket tid åt att planera och längta efter nästa ridpass.
Ärligt talat är det mindre roligt att emellanåt motionsrida jobbets hästar.. tycker bara det tar värdefull tid från min arbetsdag när det är så mycket annat som behöver göras.

Fönstershoppa och fundera över smarta lösningar gör jag Hela tiden. Och läser mycket studier om foder, skador etc.
 
Jag hade förträngt hästnörderiet i 15 år, men efter att bästa vännen lurade in mig som medryttare på hennes ponny, så är jag fast.
Jag planerar, tänker, läser på, tittar på youtube all min vakna tid då jag inte är med familjen(läs på jobbet under lugna perioder)

Tyvärr tycker min man att det tar för mycket tid och jag älskar honom för mycket för att säga välj. Så jag kompromissar hejvilt och försöker få till det med max 2 dagar i veckan;) Själv skulle jag lätt kunna spendera all min vakna tid i stallet....Ett litet tag i alla fall.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag önskar lite hjälp med att sätta ihop en bra foderstat till min häst, som är en fullblodsvalack på 10 år. Jag vill minnas att...
Svar
3
· Visningar
1 103
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 252
Senast: sandrafors
·
Hästmänniskan Moderator får flytta tråden om den hamnat snett.. Detta kommer bli en novell, förlåt för det. Tog hem min unghäst 16 Juli 2012, då...
2
Svar
28
· Visningar
5 634
Senast: Sleepwalker
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 195
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp