Hur hittar man tillbaka till kärleken?

@Snurrfian Så förstår jag det också. Det är väl det som är ett slags livsproblem snarare än relationsproblem. Och då tycker jag att det låter avigt att fixa livsproblemet för förhållandets skull. Det behöver fixas för livets skull, förhållandet är som jag ser det sekundärt. Men TS tycks se det som primärt.
 
@Snurrfian Så förstår jag det också. Det är väl det som är ett slags livsproblem snarare än relationsproblem. Och då tycker jag att det låter avigt att fixa livsproblemet för förhållandets skull. Det behöver fixas för livets skull, förhållandet är som jag ser det sekundärt. Men TS tycks se det som primärt.
Jag kan närmast tänka mig att livsproblemet blir uppenbart när det påverkar relationen. Hade TS varit singel så hade hon antagligen inte haft problemen alls. Men om sen relationen är viktig så måste man lösa sina livsproblem för att slippa problem i relationen.
Sen ser inte jag att relationer ska vara ett sånt hårt jobb, vi hade som sagt lite gnissel när jag gick hemma och hade tråkigt, men det insåg jag att det berodde helt och hållet på mig så det fick jag ta tag i. Sen har vi haft problem i stor sorg där båda är av samma sort och bygger upp murar för att orka hålla ihop och alltså stänger den andra ute, men även det har vi tagit oss igenom.
Överlag är det väldigt lätt att se när någon av oss inte är nöjd med livet så påverkar det relationen, men åtminstone jag börjar bli väldigt duktig på att upptäcka det och kan släppa relationsdelen och fokusera på att lösa livsdelen. Men om man inte kan/vågar/vill titta för noga på sig själv så är det lätt att se relationen som problem istället för livet.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 132
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 225
Senast: Whoever
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 733
Senast: Ramona
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 960
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp