Bukefalos 28 år!

Hur kan man göra så?

M

Magda_89

Jag är medryttare på en arabhingst som är 9 år gammal. Hans ägare har haft honom i 2 års tid. Men till en början så var det en till ägare på honom som efter ett tag ångrade sig. Dom har ett kontrakt som gäller en viss tid, och nu säger den förra delägaren att hon ska ta honom till avel i sommar, och att hon tydligen kan göra så att det står med i kontraktet. Men kan man göra så? Kontraktet gäller ioförsig fortfarande jag kommer inte ihåg hur länge och där stog det att hon får använda honom till avel. Vi som nu satt igång honom ordentligt han börjar nu komma i god form och hade tänkt att vara med på några små tävlingar i sommar, fan då. Hoppas att vi kan göra nått åt saken!

Vad säger ni????:confused:
 
Sv: Hur kan man göra så?

Varför skulle hon inte kunna göra så? Det finns ju ett gällande kontrakt.

Immer
 
Sv: Hur kan man göra så?

Det är väl såna saker som skiljer ett ägande mot att vara medryttare. Det är ju ändå ägarens häst som hon kan göra som hon vill med. Du kan ju försöka samarbeta med henne istället. Hon behöver kanske inte ha honom hela säsongen? Hon borde ju också tycka att det är bra om hingsten kommer ut och visar sig lite, även om det bara är på småtävlingar. Prata med henne och försöka göra det bästa av saken.
 
Sv: Hur kan man göra så?

Det är väl såna saker som skiljer ett ägande mot att vara medryttare. Det är ju ändå ägarens häst som hon kan göra som hon vill med. Du kan ju försöka samarbeta med henne istället. Hon behöver kanske inte ha honom hela säsongen? Hon borde ju också tycka att det är bra om hingsten kommer ut och visar sig lite, även om det bara är på småtävlingar. Prata med henne och försöka göra det bästa av saken.

Hon äger ju inte honom längre, det var ju bara till en början. Det är en tjej som jag hjälper med honom och det är bara hon som äger honom nu. Det kommer inte funka att samarbeta med hon som vill ta honom till avel, det går bara inte. Dom kommer inte så bra överens med varandra. Jo det är ju såklart bra, men vi vill ju kunna rida honom och ser fram emot nån tävling i sommar det känns trist att om hon tar honom så kommer han inte få ridas. Vi ska försöka att få henne att ångra sig, hon som äger honom tänker inte låta henne ta med honom, fårse hur det blir!
:mad:
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 335
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 591
Senast: Acto
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
560
Senast: Sirap
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp