Hur lägga upp mat vid delade pass?

Fast jag kan inte jobba 4-5 h utan nått i magen, så nått måste jag äta innan jobbet.
Jag tror att jag hade velat ha en Bärry innan passet (en yoghurtburk med yoghurt och sylt i botten, de brukar vara mysig comfort food som är lätt att äta och inget att förbereda).

En grov ostsmörgås efter passet och en vanlig lunch av den sort jag gillar som åts runt 13. Och en äggmacka o te eller ostsmörgås och varm choklad efter. + två frukter där det passar.

Men jag har inte provat. Jag bara gissar lite utifrån hur jag gjort skumma helger.
 
Jag tror att jag hade velat ha en Bärry innan passet (en yoghurtburk med yoghurt och sylt i botten, de brukar vara mysig comfort food som är lätt att äta och inget att förbereda).

En grov ostsmörgås efter passet och en vanlig lunch av den sort jag gillar som åts runt 13. Och en äggmacka o te eller ostsmörgås och varm choklad efter. + två frukter där det passar.

Men jag har inte provat. Jag bara gissar lite utifrån hur jag gjort skumma helger.

Jag har börjat börja dagen med 2 kokta ägg, det håller jag mig rätt länge på. Men inte 4-5 h.
 
Jag har börjat börja dagen med 2 kokta ägg, det håller jag mig rätt länge på. Men inte 4-5 h.
Nej det kan jag förstå, det är jättegott och mättande med ägg men det saknas liksom något. Två kokta ägg och en yoghurt?

Ett kokt ägg och havregrynsgröt med mjölk o lingonsylt/honung?
(det är en klar favorit när jag åker skidor! Det klarar jag 4-5 timmar slalom på, haken är att det är matlagning... och jag skulle inte klara äta ngt så rejält klockan 4-5)

Två kokta ägg och ett glas mjölk med chokladpulver?
 
Hoppas det är okej att jag ställer en fråga som inte är kopplad till själva ursprungsfrågan men... Varför jobbar du 4:57-8:59 istället för 05-09?

Tillägger att vi kan sluta kl 25-30 med 😄 Kollektivtrafiksdygn, kallas det.
Screenshot_20231107_142320_Facebook.jpg
 
Nej det kan jag förstå, det är jättegott och mättande med ägg men det saknas liksom något. Två kokta ägg och en yoghurt?

Ett kokt ägg och havregrynsgröt med mjölk o lingonsylt/honung?
(det är en klar favorit när jag åker skidor! Det klarar jag 4-5 timmar slalom på, haken är att det är matlagning... och jag skulle inte klara äta ngt så rejält klockan 4-5)

Två kokta ägg och ett glas mjölk med chokladpulver?

Havregrynsgröt håller jag mig inte alls på. Och jag har inte riktigt tid att äta det så tidigt heller.
Sen försöker jag äta lågkalorimat, vilket inte underlättar .
 
Havregrynsgröt håller jag mig inte alls på. Och jag har inte riktigt tid att äta det så tidigt heller.
Sen försöker jag äta lågkalorimat, vilket inte underlättar .
Jag står mig inte heller på gröt! För mig funkar det bäst med en skvätt fil med musli (inte söta frukostflingor, socker gör mig jättehungrig...) det är inte så svårt att få ner även om kroppen inte är helt vaken än.
 
Jag hade ätit frukost innan jobbet en till frukost efter jobbet, lunch innan jobbet började igen och sedan middag efter jobbet tog slut. :laugh: + mellis innan jag somnade och säkert något mellan lunch och middag i farten.
Så hade jag också gjort. Satsat på att laga mat mellan passen till kvällsmat så det är färdigt. Kanske resterna till lunch dagen efter.
 
Jag har börjat börja dagen med 2 kokta ägg, det håller jag mig rätt länge på. Men inte 4-5 h.
Äggkopp? Mosa äggen med rejält med smör och antingen salt/peppar eller kaviar. :d

För ordentlig middag undrar jag: är det tiden att laga och äta som är det viktiga eller är det svårt att somna medan du smälter maten? Om det är tid att laga kanske knäckemackor med redan stekta ägg (och charkuterier). om det är matsmältningen så brukar jag dricka hemgjord, riktigt geléig köttbuljong mixad med ett par (råa) ägg och mycket smör eller olja. Det blir som en latte i konsistensen, lättsmält och näringstätt och är därför min go-to när jag behöver energi utan att belasta matsmältningen mer än nödvändigt.

Lösningen är alltid ägg! 🥚 :bow:
 
Ni som säger att ni inte skulle ätit före jobbet, fungerar ni verkligen med fyra timmars arbete utan någon form av mat? TS kör buss, då kan man ju inte sitta och vara seg i skallen.
Det kanske fungerar beroende på jobb. Jag fixar det inte pga jobbar på industri och jobbar tungt. En del på jobbet äter inte före jobbet och jobbar 2 h 40 min utan mat i magen tex. Sambon äter inte före jobbet.
 
Äggkopp? Mosa äggen med rejält med smör och antingen salt/peppar eller kaviar. :d

För ordentlig middag undrar jag: är det tiden att laga och äta som är det viktiga eller är det svårt att somna medan du smälter maten? Om det är tid att laga kanske knäckemackor med redan stekta ägg (och charkuterier). om det är matsmältningen så brukar jag dricka hemgjord, riktigt geléig köttbuljong mixad med ett par (råa) ägg och mycket smör eller olja. Det blir som en latte i konsistensen, lättsmält och näringstätt och är därför min go-to när jag behöver energi utan att belasta matsmältningen mer än nödvändigt.

Lösningen är alltid ägg! 🥚 :bow:

Äter oftast viktväktarsoppa och macka när det är tight med tid. Det funkar.
 
Ni som säger att ni inte skulle ätit före jobbet, fungerar ni verkligen med fyra timmars arbete utan någon form av mat? TS kör buss, då kan man ju inte sitta och vara seg i skallen.
Jag kan gå upp 5.15 och äter frukost på jobbet vid nio. Men då sitter jag på kontor
 
  • Gilla
Reactions: Sel

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 401
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 196
Senast: Wille
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 623
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 799
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp