Hur lägga upp mat vid delade pass?

Det kanske fungerar beroende på jobb. Jag fixar det inte pga jobbar på industri och jobbar tungt. En del på jobbet äter inte före jobbet och jobbar 2 h 40 min utan mat i magen tex. Sambon äter inte före jobbet.

2h40min skulle jag nog klara. Men vi har upp till 4,5 h plus resan till jobbet och så, vilket blir mer än 5 h. För mycket för mig.
 
Ni som säger att ni inte skulle ätit före jobbet, fungerar ni verkligen med fyra timmars arbete utan någon form av mat? TS kör buss, då kan man ju inte sitta och vara seg i skallen.

Ja. Jag äter oftast inget förrän tidigast vid lunch, annars vid 13-14-tiden. Börjar jag tidigt går jag upp 4.42, har jag sovmorgon går jag upp vid 6. Och nej, jag kan inte vara seg i skallen :D
 
Ja. Jag äter oftast inget förrän tidigast vid lunch, annars vid 13-14-tiden. Börjar jag tidigt går jag upp 4.42, har jag sovmorgon går jag upp vid 6. Och nej, jag kan inte vara seg i skallen :D

Då skulle jag helt klart somna. En sak om man har ett jobb där man rör sig, men att bara sitta så länge hade jag inte klarat.
 
Havregrynsgröt håller jag mig inte alls på. Och jag har inte riktigt tid att äta det så tidigt heller.
Sen försöker jag äta lågkalorimat, vilket inte underlättar .
Håller med om att jag inte alls såg det som mättande för några år sedan, men det har blivit det, speciellt med ägg. Kanske magen vant sig eller ngt. Men det är onekligen för matigt för tidigt på morgonen tycker jag själv (även om det är nära samma lika som en ostmacka, utan ägg).
 
Håller med om att jag inte alls såg det som mättande för några år sedan, men det har blivit det, speciellt med ägg. Kanske magen vant sig eller ngt. Men det är onekligen för matigt för tidigt på morgonen tycker jag själv (även om det är nära samma lika som en ostmacka, utan ägg).

Med ägg kanske det skulle funka bättre. Jag har generellt inga problem att äta så tidigt, fått lära mig helt enkelt. Men jag lägger helst så lite tid på ätandet som möjligt innan jobbet. Ofta tar jag en macka i bilen på väg till, men tyvärr slutade alla sälja det brödet jag åt och jag tappade bort mig lite då.
 
Med de tiderna skulle jag ha lunchen som mitt huvudmål.

Skulle äta något hemma innan jag åker iväg hemifrån. Jag behöver äta frukost annars börjar jag må illa. Saker som innehåller protein är mer mättande än sånt som "bara" är kolhydrater.
Brukar äta yoghurt+ müsli, ev smörgås.

Efter första passet skulle jag äta en andra frukost, och före andra passet lunch.

Eftersom du kommer hem ganska sent efter en lång dag kanske det är bra att försöka laga flera portioner på en gång då du har tid, så kan du värma när du kommer hem efter jobbet?.
 
Med de tiderna skulle jag ha lunchen som mitt huvudmål.

Skulle äta något hemma innan jag åker iväg hemifrån. Jag behöver äta frukost annars börjar jag må illa. Saker som innehåller protein är mer mättande än sånt som "bara" är kolhydrater.
Brukar äta yoghurt+ müsli, ev smörgås.

Efter första passet skulle jag äta en andra frukost, och före andra passet lunch.

Eftersom du kommer hem ganska sent efter en lång dag kanske det är bra att försöka laga flera portioner på en gång då du har tid, så kan du värma när du kommer hem efter jobbet?.

Ja, jag har funderat på storkok. Dåligt med frysplats bara.
 
Men om du inte gör massor på en gång så kanske du klarar dig genom att förvara i kylen och värma portioner under några dagar?

Jag får erkänna att jag inte vet hur länge saker håller sig i kylen. Jag jobbar mestadels 2-4 dagar mellan fridagarna så det kanske skulle funka?
 
Jag får erkänna att jag inte vet hur länge saker håller sig i kylen. Jag jobbar mestadels 2-4 dagar mellan fridagarna så det kanske skulle funka?

Jag räknar utan problem med att en vällagad matlåda håller minst 3 dagar. :) Saker som är blandade men inte tillagade försöker jag äta dagen efter.

(Vi har en extra liten frys i ett hörn också, hade aldrig klarat oss med det lilla frysutrymme som är i ett halvskåp.)
 
Tillägger att vi kan sluta kl 25-30 med 😄 Kollektivtrafiksdygn, kallas det. Visa bifogad fil 131467
Kollektivtrafiksdygn... Är det besläktat med tvättmaskinsminuter?
Jag får erkänna att jag inte vet hur länge saker håller sig i kylen. Jag jobbar mestadels 2-4 dagar mellan fridagarna så det kanske skulle funka?
Om du känner dig orolig gällande lagring kanske du kan laga en rätt som du känner dig bekväm med att ha i kylskåp 2 dagar, och en för frysen för dag 3-4 för att sprida ut det lite?
 
Jag räknar utan problem med att en vällagad matlåda håller minst 3 dagar. :) Saker som är blandade men inte tillagade försöker jag äta dagen efter.

(Vi har en extra liten frys i ett hörn också, hade aldrig klarat oss med det lilla frysutrymme som är i ett halvskåp.)

Jag månadshandlar och hade tänkt en till frys. Inte riktigt kommit på var den ska stå och nu när jag vill spara ihop till hus, så har allt dyrt puttats åt sidan.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 388
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 193
Senast: Wille
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 603
Senast: Juli0a
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 796
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp