Hur länge har man barn i sittvagn?

Sandra78

Trådstartare
Korkad fråga från en som inga barn har... Hur länge har man barn mestadels i sittvagn? Om man ska på ICA tex, när förutsätts barnet kunna knalla runt själv?
 
Sv: Hur länge har man barn i sittvagn?

Det beror ju en hel del på hur man menar, inne på affären så har jag nästan alltid haft mina ungar i kundvagnen, och från 2 års åldern har de gått med i affären om de vill och uppför sig.

Men fram tills nu i vinter har vi haft med vagnen om vi ska vara ute länge, gå längre sträckor, även om barnen har gått själva så är det väldigt bra att packa i :D Och i sommras när mina ungar var nästan 3 och 6 år så åkte båda två i våran sittvagn när vi hade varit ute en heldag och sedan skulle gå hem sent på kvällen. Inget att rekomendera om man är rädd om vagnen men vi räknar kallt med att vagnen bara ska hålla ett tag till.
Numera är den inte med när vi ska upp på stan tex, yngsta är 3,5 år men den kommer kanske att få tjänstgöra i sommar om vi ska iväg till grannar och äta på kvällen.

Bor man så man kan gå till tex dagis så använder man nog vagnen längre, speciellt på morgonen anar jag när man inte har ork och tid att tjaffsa. Vi bor så pass långt bort att vi måste ta bilen så där slipper man ju tjaffset på det viset.
 
Sv: Hur länge har man barn i sittvagn?

Saga skall knalla runt själv, vilket innebär att vi måste vara två som åker och handlar för annars får man inte med sig de varor man skall ha när man efter 1 timme åker hem i ren panik. Sitta i kundvagnen vägrar hon och likaså i vagnen. I affären skall man riva ner saker.

Hon är ~15 månader.
 
Sv: Hur länge har man barn i sittvagn?

Det beor på hur effektivt man vill handla. Min ettåring sitter i kundvagnen och är rätt så nöjd ganska länge och sista minutrarna kan man muta med en bit bulle. Man kan även ställa honom i själva kundvagnen men då vägrar han hålla sig i och ramlar lätt när man svänger. Han är fullt kapabel att gå men lyder inte det minsta och knallar gärna iväg på sitt eget håll.
 

Liknande trådar

Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: Badger
·
Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 863
Senast: Praefatio
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 415
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 364

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp