Bukefalos 28 år!

Hur löser man detta?

Sv: Hur löser man detta?

När det gäller sådana akuta saker så har jag full förståelse för att man håller fast och tvingar i barnet medicinen, men jag har fått uppfattningen om att TS barn inte är livshotande sjuk..

Apropå sugtabletterna så avskyr mina barn dem , de smakar tydligen usch och blä och gud vet allt :crazy:
Vi kör fortfarande med den flytande här hemma till båda barnen, gelehallon verkar ta bort smaken väldigt bra.
 
Sv: Hur löser man detta?

När det gäller sådana akuta saker så har jag full förståelse för att man håller fast och tvingar i barnet medicinen, men jag har fått uppfattningen om att TS barn inte är livshotande sjuk..

Apropå sugtabletterna så avskyr mina barn dem , de smakar tydligen usch och blä och gud vet allt :crazy:
Vi kör fortfarande med den flytande här hemma till båda barnen, gelehallon verkar ta bort smaken väldigt bra.

Min yngsta avskyr sugtabletterna, men älskar den flytande alvedonen, min stora tycker att sugtabletterna smakar gott och kan även ta flytande alvedon, hon klarar däremot inte av flytande ipren...
 
Sv: Hur löser man detta?

Men det är nu inte långsökt alls.
Det är ju t.ex. allmänt känt att personer som utsätter barn för övergrepp oftast själva har blivit utsatta som barn.

Jag har blivit lite tvärt om - så rädd för att upprepa mina föräldrars fel, vilket gör att jag överanalyserar mig själv och är välfigt rädd att vara överkontrollerande (fast jag måste iofs jobba aktivt med det)
 
Sv: Hur löser man detta?

Jo men du anser ju inte att dina föräldrar hade rätt.
Du har ju gjort upp med detta och gjort din egen revolt mot det.

Det tror jag är jätteviktigt för att inte föra sådant vidare.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur löser man detta?

När jag läser TS trådar så minns jag -70 talet när alla psykiatriska/psykologiska problem/sjukdomar ansågs bero på mödrarna, iaf inom den psykodynamiska falangen.
I vissa fall stämmer det ju o i TS fall är det helt uppenbart att hon bäddar för framtida problem, för dottern o sin egen relation till henne.
 
Sv: Hur löser man detta?

Nej, jämförde inte med TS situation, var ett exempel för att tala om vilken ångest det skapade hos mig att tvinga i honom medicinen trots att det var nödvändigt. Det har påverkat vår relation ordentligt och tagit månader att återskapa förtroendet mellan oss. Att tvinga i medicin i andra situationer skulle aldrig falla mig in!
 
Sv: Hur löser man detta?

Denna tråden (och många andra..) gör att jag får ont i hjärtat :(.

Nästa gång jag träffar systerdottern, snart 2 år gammal, ska jag återigen berätta för henne att hon är det finaste och underbaraste som finns. Jag är inte mamma, men jag har vett och ett stort hjärta.

Snälla, sök stöd för ditt föräldraskap..
 
Sv: Hur löser man detta?

Kl

Jag brukar ge flytande alvedon/ipren i en liten medicinspruta. Min barn älskar att ta medicinen från den. Den vill även ha den för att dricka vatten med.
 
Sv: Hur löser man detta?

Du som berättade om ditt fantastiska system med röda och gröna prickar och allt det nu var för att träna din dotter, att du inte klarar av att ge henne medicin är ju helt otroligt. Finns det inga prickar för det?

*Obs: ironi*
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 544
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Är permanent sjukskriven på 75% sedan många år tillbaka pga fibromyalgi. Jobbar 25% men jag mår verkligen inte bra. Tröttare än...
Svar
8
· Visningar
1 522
Senast: Angel
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 291
Senast: Destiny_D
·
Kropp & Själ Jag hoppas att någon har någon tanke eller själv har upplevt eller vet, har testat Citalopram själv osv. Jag har nu tagit Citalopram i...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 589
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Växtnäring
  • Stänger du toalettlocket?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp