Hur många kalorier ska man egentligen äta som halvaktiv tjej?

Jag gick konstant på mitt gamla arbete, så det blev lätt 30 000 steg om dagen. Och det är 55-60 kg.

Min sambo tar typ 10 000 steg om dagen när han inte jobbar och bara sitter framför datorn och endast rastar hundarna utanför huset liksom. Det är inte aktivt för fem öre.
Slog på en stegräknare på lägsta känsligheten en stund idag, och en sån här halvaktiv dag tar jag ungefär 8000 steg på 90 minuter. Vill inte tänka på hur många jag tar när jag ägnar timmar åt att träna unghundar :eek:
 
Slog på en stegräknare på lägsta känsligheten en stund idag, och en sån här halvaktiv dag tar jag ungefär 8000 steg på 90 minuter. Vill inte tänka på hur många jag tar när jag ägnar timmar åt att träna unghundar :eek:

Haha, speciellt om du tränar min unghund. :rofl:
 
Om 6 km/h är powerwalk så har jag varit en jäkel på den motionsformen. Jag gick utan problem 6 km varje kväll på 1 timme i glatt samspråk med en vän utan att ha någon superkondition. Enligt mig är 6 km/h rask promenad, kommer man upp mot 7km/h så skulle jag betrakta det som powerwalk.
Jag kan inte ens gå 7 km på en timme, då får jag småjogga delvis.
 
Jag gillar lifesum, använder den som matdagbok och för att få en överblick över protein/kolhydrater/fett-ratio samt samlade kcal.

Men ingen app är ju felfri, den får tolkas med en smula salt. Likaså om du lägger in "träning" i den, det är ju en rätt grov uppskattning av kcal-förbrukning.
Precis. Använder den mest som fingervisning.
 
Pa grund av den har traden kollade jag i morse. Jag tranade lydnad med 2 1/2 hund (2 hundar tranar formell lydnad med fot gaende och liknande, den halva hunden tranar pa inkallning, sit, ligg, lat bli, och liknande sa hon fick springa mycket medan jag stod stilla eller rorde mig sakta) Det hela tog lite mindre an en och en halv timma och jag hade tagit 5000 steg, vilket ocksa var vad telefonen rapporterade.
Jag raknar absolut inte det som nagon form av traning for mig ... bara att det ju ar battre an att sitta still.
 
  • Gilla
Reactions: Ray

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp