Bukefalos 28 år!

Hur många signaler väntar ni när ni ringer till någon?

Mirre

Trådstartare
Innan ni lägger på om ingen svarar?
Eller väntar ni en stund bara tills ni tröttnar?
 
Beror på vem jag ringer till.

Men generellt ganska länge. Personen kanske inte har möjlighet att släppa allt för händer på sekunden.
 
Ringer jag till en privatperson ca 5-6 signaler, ringer jag till en myndighet, företag eller liknande brukar jag vänta längre, hur mycket längre beror nog på hur viktigt samtalet är - mer viktigt, längre väntan.
 
Jag väntar tills telefonsvararen går igång. Jag ringer bara till mobiltelefoner och upplever att det inte hinner gå speciellt många signaler. Har alltid hörlurar när jag ringer, så det är inte direkt jobbigt att vänta en liten stund.
 
väntar alltid tills alla signaler gått fram och samtalet bryts eller telefonsvarare går i gång. Pratar aldrig i telefonsvarare dock.
 
Väntar vanligtvis 4 signaler om det inte är till myndighet, då väntar jag längre
 
5 signaler brukar jag nog oftast vänta. Telefonsvararen brukar gå igång efter 5 signaler och det orkar jag aldrig tala in på.
 
Jag brukar vänta typ 5-6 signaler. Ofta går telefonsvararen på innan. Pratar sällan in ett meddelande utan skickar hellre ett sms med mitt ärende. Är det till företag/myndighet och man placeras i kö så väntar jag så länge jag orkar och beroende på hur viktigt det är.
 
Det beror på vem jag ringer. Ringer jag min mamma väntar jag 10-15 signaler till både mobil och fasta telefonen. Särskilt på sommaren då hon ofta är i trädgården och har en bit till telefonen. De flesta andra (privatpersoner) väntar jag kanske 5-7 signaler, om inte telsvar hoppar igång innan.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hur går det till? Det är inte aktuellt i dagsläget, men jag känner att jag längre fram vill ha något annat, lite längre bort från...
Svar
9
· Visningar
782
Senast: julgrisen
·
Fordon Jag har precis upptäckt att min bil har automatiskt helljus...Jag har bara ägt bilen i 2 år🤣😅Beror bara på att jag tydligen inte använt...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
4 367
Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 265
Senast: Milosari
·
Tjatter Fick mig inget kaffe igår, bara en kopp te på morgonen, så nu har jag hemsk huvudvärk..... Medan jag väntar på att koffeinet ska kicka...
Svar
10
· Visningar
376
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp