Hur mycket kollar ni på YouTube

eventingmania

Trådstartare
Hur mycket kollar ni andra på YouTube när det handlar om häst? Och vad kollar ni på?

Jag kollar själv mest hingstar och terrängprov i fälttävlan, men har en avslumrad kanal som jag funderar på att sparka igång igen.

Men.. eftersom jag nu inte är en fjortis med tandställning (nidbilden av en hästinriktad youtuber i min region 🙈 ) undrar jag vad vuxna hästmänniskor egentligen gillar.

ps nej, YouTube är inte menat som yrkesval utan är mer att betrakta som en kreativ lekstuga 🤪
 
Runt hästar kollar jag typ bara på gångartshingstar på youtube, men även någon video om inlärning eller typ, anatomi och sunt rörelsemönster. På senare år har det blivit mer Clipmyhorse allt eftersom mer sänds där och man får se den oklippta verkligheten av hingstarna, snarare än Helgstrand-videos i ökad trav.
 
Runt hästar kollar jag typ bara på gångartshingstar på youtube, men även någon video om inlärning eller typ, anatomi och sunt rörelsemönster. På senare år har det blivit mer Clipmyhorse allt eftersom mer sänds där och man får se den oklippta verkligheten av hingstarna, snarare än Helgstrand-videos i ökad trav.
Lovely! 🙊🙊🙊

Gångartshingstar är verkligen tacksamma objekt att vara kreativ med när det handlar om film, men ibland går det lite för långt 😁
 
Jag brukar kolla dressyrprogram om det är nåt nytt, tycker det ger lite extra inlärning att inte bara läsa det i textform.

Annars är det inte så mycket hästgrejer jag ser på youtube, kanske någon "haul/recension" ibland om någon köpt nåt jag funderat på och vill se vad den tyckte.
 
Jag kollar på lite allt möjligt. Hovslagare, rehab av vanvårdade hästar, träning av "problemhästar" osv.
 
Mestadels videor från hästannonser för att slippa hästnets evighetsreklamer. :angel:

Skulle vara kul att titta på bra, lärorika filmer/clinics av träning/utbildning och problemlösning, men min känsla är att de som är riktigt duktiga oftast har annat att lägga tid på än att producera gratis material till allmänheten..
 
Jeg var selv en heste-youtuber i 5 år og holder nå på litt halvveis på 6 året. Jeg leter fram videoer på søk og så filtrerer til siste oppdaterte.
Ser tack haul, saddlepad collection (på alle språk), stall/tackroom/tacklocker tours, barn vlogs, og tavlings vlogs. Følger og har kontakt med andre youtubere fra hele verdenen, men føler at YouTube har tapt seg i hestemiljøet og at alle enten er på tiktok eller vlogger på snapchat (som ikke er skikkelig vlogging). Folk vil liksom ikke se lengre kvalitets videoer, og ser heller shorts. Om man ikke er ung, blond, tynn, har 3+ hester og konkurrerer hver helg...
 
Jeg var selv en heste-youtuber i 5 år og holder nå på litt halvveis på 6 året. Jeg leter fram videoer på søk og så filtrerer til siste oppdaterte.
Ser tack haul, saddlepad collection (på alle språk), stall/tackroom/tacklocker tours, barn vlogs, og tavlings vlogs. Følger og har kontakt med andre youtubere fra hele verdenen, men føler at YouTube har tapt seg i hestemiljøet og at alle enten er på tiktok eller vlogger på snapchat (som ikke er skikkelig vlogging). Folk vil liksom ikke se lengre kvalitets videoer, og ser heller shorts. Om man ikke er ung, blond, tynn, har 3+ hester og konkurrerer hver helg...

Det är lite det min magkänsla säger mig samtidigt som de som egentligen är min målgrupp precis lyckats förstå Facebook.. 🫣
 
Jag ser väldigt lite på häst på youtube. Tycker inte det jag vill ha finns där.

Jag skulle vilja ha typ "veckans övning" eller så, nån som demonstrerar en övning (hoppning/dressyr/whatever) och tips och trix runt den övningen så att man kan få inspiration och testa nya saker. Gärna på olika nivåer osv. Vardagsinspiration?

Vad folk har på sig eller sina hästar är totalt irrelevant. Likaså vloggar osv.
 
Jag ser väldigt lite på häst på youtube. Tycker inte det jag vill ha finns där.

Jag skulle vilja ha typ "veckans övning" eller så, nån som demonstrerar en övning (hoppning/dressyr/whatever) och tips och trix runt den övningen så att man kan få inspiration och testa nya saker. Gärna på olika nivåer osv. Vardagsinspiration?

Vad folk har på sig eller sina hästar är totalt irrelevant. Likaså vloggar osv.
Som en avstickare, har du sett Peder och Malins övningar. Tror det är 8 avsnitt med övningar plus en tävling. Riktigt bra faktiskt 🙃
 
Jag ser väldigt lite på häst på youtube. Tycker inte det jag vill ha finns där.

Jag skulle vilja ha typ "veckans övning" eller så, nån som demonstrerar en övning (hoppning/dressyr/whatever) och tips och trix runt den övningen så att man kan få inspiration och testa nya saker. Gärna på olika nivåer osv. Vardagsinspiration?

Vad folk har på sig eller sina hästar är totalt irrelevant. Likaså vloggar osv.
Det är ju inte Youtube, men Ridely har en del sådana videor (även om man har gratisvarianten, som jag har).

Edit: De hade några filmer på sin youtube med såg jag nu. Men fler i appen :p
 
Ser otroligt lite häst eller hundrelaterat på YT. När jag gör det är det antingen roliga klipp eller dokumentärer om vilda djur och liknande. En del rescuerelaterade videos.
 
Kollar väldigt sällan på häst "youtubers", kollar ibland på Emma Csendes o systrarna Elfstrands men det är mer för att jag följer dom på andra sociala medier än just för videosarnas skull (podd/insta).

I övrigt, iaf när det gäller just häst biten, använder jag ut mest för att kolla fakta videos om ngt ämne jag för tillfället nördar ner mig, många, iaf amerikanska universitet, lägger upp hela timmes långa föreläsningar på youtube. :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Inredningstråden, del 2
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp