Bukefalos 28 år!

Hur ofta klippa klorna?

Sv: Hur ofta klippa klorna?

Jag klipper en gång i veckan, min hunds klor växer som ogräs och hon har långa pulpor så jag vill absolut inte få dem längre.
 
Sv: Hur ofta klippa klorna?

Klipper pudelns varannan vecka eller kanske 10 dagar imellan som kortast. Det är det som fungerat bäst för oss för då är det såpass att klippa bort så jag vet på känn hur mycket och inte riskerar klippa i en pulpa spec bak där de slits mer. Han är en pudel/cocker mix på 4 år som springer mycket men hans tass är formad så de inte slits naturligt. Vinthundskorsningen är också ca 4 år och oxå kastrerad ( de växer ibland snabbare då ) men hans klipper jag var tredje till var fjärde vecka då de slits så bra själva.
 
Sv: Hur ofta klippa klorna?

Varje vecka på lagotton pga att klorna växer som ogräs på henne.
Varje vecka på labbevalpen för att han ska lära sig.
 
Sv: Hur ofta klippa klorna?

Blandrasen och ena unghunden klipper jag en gång i veckan. Den gamla Flatten kanske varannan vecka, och den andra unghunden klipper jag bara ytterklon på vänster baktass och sporrarna typ en gång i månaden :D Hans andra klor behöver jag aldrig klippa, han sliter dom skälv precis som min förra hund gjorde.
 
Sv: Hur ofta klippa klorna?

En till två gånger i veckan kanske. Oftast tar jag mestadels med filen så det är mycket sällan jag faktiskt behöver klippa.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 387
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
11 243
Senast: nullo-modo
·
Hundhälsa Velade lite innan, om jag skulle skapa ny tråd eller skriva i valp-22 men ja, nu är vi här :D Wilson, hanhund, snart 9 månader, jack...
Svar
9
· Visningar
975
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 181
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp