Hur ofta klipper ni klorna?

Sel

Trådstartare
Hur ofta klipper ni klorna på era katter? Kanske specifikt innekatter då, fast vi brukade noppa tipparna på vissa av stallkattena också om det behövdes. :) Jag tycker lilleman klor växer helt galet och får toppa dem minst en gång i veckan. Tror hans nya smeknamn får bli Krueger! 😅
Jag minns inte att jag gjort det med tidigare katter.
Han är jätteduktig på att använda sina klösmöblier.
 
Behöver nog egentligen klippa varannan vecka eftersom vissa klor snabbt blir så vassa. Det brukar dock gå längre emellan.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Klipper kanske en gång i månaden. Tar då rätt rejält. De är duktiga på att vässa klorna alla tre. Borde klippa oftare egentligen, för min egen skull. Det gör så ont när de kloar på mig :cautious:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Paisley en gång i veckan, Prada varannan vecka.
Känns som klorna växer mycket snabbare när de är små och sen lugnar sig lite med åldern 😁
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Klipper klor + borstar igenom katterna varje vecka.

Framförallt lillans klor växer som ogräs…
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Oavbrutet. Eftersom Megara är som hon är med kloklippning så tar jag bara yttersta spetsen och får smyga en eller två klor i taget när hon sover :meh:
 
  • Haha
Reactions: Sel
Så fort de börjar fastna med klorna eller det hörs när de går/springer. Dvs när de låter som hundar och inte som skenande elefanter.
Klickar dina katter när de springer? Det har jag aldrig hört!
Med mina andra katter alltså, här i huset är det ju omöjligt pga heltäckningsmattor. :D
 
Det låter inte som om vi är särskilt annorlunda i rutinen alltså, det är väl bara att vänja sig. :p Jag tycker det känns jätteofta, men å andra sidan har jag aldrig haft en katt som sitter I ANSIKTET på mig fullt så ofta heller, så jag kanske bara inte märkte det lika mycket. :heart
 
Oavbrutet. Eftersom Megara är som hon är med kloklippning så tar jag bara yttersta spetsen och får smyga en eller två klor i taget när hon sover :meh:
Shibadivan är lite likadan. Hon är inte särskilt avig eller dramatisk Egentligen, men när hon tröttnar efter två tår och drar tillbaka den kungliga tassen är det bara att rycka på axlarna och ta några till en annan dag. :D
 
Hon brukar ställa sig på ena fåtöljen i vardagsrummet och klösa och stirra stint på mig under tiden, då är det dags att hjälpa till :p annars är hon glad om hon slipper och är duktig på klösträdet och på att bita ner dom själv :)
 
Hur ofta klipper ni klorna på era katter? Kanske specifikt innekatter då, fast vi brukade noppa tipparna på vissa av stallkattena också om det behövdes. :) Jag tycker lilleman klor växer helt galet och får toppa dem minst en gång i veckan. Tror hans nya smeknamn får bli Krueger! 😅
Jag minns inte att jag gjort det med tidigare katter.
Han är jätteduktig på att använda sina klösmöblier.

När det börjar göra ont på mig... :angel: Men jag klipper bara den yttersta spetsen, hon är ju utekatt. Ofta blir det bara på framtassarna också.
 
Jag har som ambition att klippa varje vecka, men i praktiken blir det nog varannan rätt ofta. Innekatter som flitigt slipar/trimmar klorna, men ändå behöver lite hjälp. Och jag föredrar att bara behöva "toppa" klorna, går det snabbt och smidigt så är kloklippning väldigt snabbt och odramatiskt med mina två. Jag har en "godistub" som de bara får efter kloklippning/borstning :angel: .
 
Hur ofta klipper ni klorna på era katter? Kanske specifikt innekatter då, fast vi brukade noppa tipparna på vissa av stallkattena också om det behövdes. :) Jag tycker lilleman klor växer helt galet och får toppa dem minst en gång i veckan. Tror hans nya smeknamn får bli Krueger! 😅
Jag minns inte att jag gjort det med tidigare katter.
Han är jätteduktig på att använda sina klösmöblier.

Ungefär varannan vecka om jag inte glömmer. Klorna växer snabbt här...
 
Jag har som ambition att klippa varje vecka, men i praktiken blir det nog varannan rätt ofta. Innekatter som flitigt slipar/trimmar klorna, men ändå behöver lite hjälp. Och jag föredrar att bara behöva "toppa" klorna, går det snabbt och smidigt så är kloklippning väldigt snabbt och odramatiskt med mina två. Jag har en "godistub" som de bara får efter kloklippning/borstning :angel: .
Kim är också hemskt snäll och det är liksom ingenting som är besvärligt att göra, jag är mest frvånad över hur ofta det behövs!
Sedan rider han ju hemskt mycket på mina axlar även inne i lägenheten då jag bara går i linne eller T-shirt, så jag har kanske lite låg tolerans. 😅
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hur lär man en katt att få klorna klippta? Min röda lilla katt är enkel för hon brukar lägga sig på mig när jag ligger i soffan och får...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 246
Senast: Sel
·
Anläggning Vi har redan ett hagsystem över knappt 1 ha och reglerar gräsintaget hyfsat ok med att öppna olika tider på dygnet till främst 7 st...
Svar
6
· Visningar
1 563
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
13 187
Relationer Jag måste prata med någon. Får ingen ordning alls på tankarna nu. Varning för långt och osammanhängande! Jag och min kille flyttade...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 311
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp