Bukefalos 28 år!

Hur ofta...

Sv: Hur ofta...

Oj, vi följer aldrig något speciellt schema... Det blir som det blir.

Atlaz är en sömntuta ( precis som matte ;) ) Så beroende på vilket pass jag har i skolan så rättare vi oss efter det..

Runt 9.00 har vi vår kisstur på vardagarna, den varar i ca 5 min och går ut på att Atlaz ska kissa ur sig 10 liter :smirk:

Sedan går vi in och äter gemensam frukost för att sedan gå ut på en promenad i skogen ( lös ) i ca 30-40 min

Sedan kan det vara så att Atlaz lämnas i ca 2 timmar om husse och jag har samma passtid.

När vi kommer hem är det lunch och lek/träning på ängen ( 30-40 min ) som gäller .. oftast är bästisen Swift med och leker en sväng...

Sedan går vi alltid ut på en längre kvällspromenad.

Utöver detta blir det några kortare kissturer ibland..


* Grand Danois
* Hane
* 10 månader
 
Sv: Hur ofta...

Pappa går ut med dom vid 7 i cirka 2 timmar... Men inte om det regnar då blir de kortare.

Sen en promenad vid lunch, en till på eftermiddan (ca14) och en lång på kvällen (18-19) och kvällspink vid 21.

Och det här är cirka och på sommarn är dörren öppen så de kan kissa om dom vill...
 
Sv: Hur ofta...

Pinktur på morgonen.
1-2 timmar promenad på förmiddagen.
När ungarna kommer från skolan får de cykla några km med honom, eller åka skidor om det är vinter.
På kvällskvisten cykel/skidor ca 1-1½ mil.
Kvällspinkning.
Vi går alla kurser och träningar vi kan just nu eftersom det är en unghund.
Sen har vi en hundhage så att han gå direkt ut dagtid om han vill.
Han har mycket stort behov av att springa...
 
Sv: Hur ofta...

Vi är bara i en sjö som ligger i närheten, skulle dock gärna ha tillgång till "hundbadhus".
Träningen består i att jag kastar ut en leksak, han simmar ut och hämtar så håller vi på så, han älskar det! :D
 
Sv: Hur ofta...

Okej, hörde här på Buke att det skulle vara bra för hundar med artros(begränsad motion) att simträna :crazy: Stämmer det? Det borde det ju göra enligt alla kloka människor här! :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej är 16 men fyller 17 tänker skaffa mig en valp när jag blir 18 men vill hitta ett bra kennel nu. Bor i Norrbotten och går på ett...
Svar
6
· Visningar
878
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 346
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa I förrgår tog jag bort vår 11-åriga hund, hemmaavlivning. Vi har även en 6mån valp av samma ras, som även var med hemma vid...
Svar
7
· Visningar
879
Övr. Hund Hundens mankhöjd Utrymme för en ensam hund < 25 cm 2 m² 25–35 cm 2 m² 36–45 cm 2,5 m² 46–55 cm 3,5 m² 56–65 cm 4,5 m²...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 906
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp