Bukefalos 28 år!

Hur ser era distanshästar ut?

Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Dock hört att iaf. de Shagya araberna som finns i Sverige sällan ligger över 160 i manken så så mycket högre än "den vanliga araben" är den ju inte. Även om den kanske inte är nere och nosar på ponnymåttet lika ofta. :)

Någon som vet hurvida de passar till distans eller inte förresten? Är de lika lämpade som vanliga araber eller har de en nackdel iom. att de otast är något grövre i typen än det arabiska fullblodet? :)
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Här kommer min distanshäst då: :D
Hon har nu gått två godkända 50T, och det blir en till i september. :)

En vecka innan ritten:
Froja080803.jpg


Vasaritten:
FrojaJagVasa08.jpg


Vasaritten:
FrojaJagVasa081.jpg
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

knapplån

Här är mitt hbl/vbl på 4 år. Startade ett Konditionstest iår på 22 km & det var inga problem. :D Målet är att under nästa år rida några CR.
Han är 154 cm i mkh och en rätt så krallig kille. Satsar inte bara på distans, han är kanonfin att köra och ska även förhoppningsvis få visa sig på dressyr & hoppbanan.

Vid Konditionstestet i mars iår.
n740919602_1327982_4613.jpg


Uppställd i hagen nu i aug.
n740919602_1327987_3499.jpg


Hans mamma (vbl) som jag nu har sålt tävlade jag i distans upp tom 80 km, tror vi gjorde runt 15 starter.
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Trevlig häst! Med lite mer muskler kommer han bli superfin! :laugh:
Vad är d för ngn polle, ser inte ut som en renrasig arab, en korsning av ngt slag kanske?
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

han är renrasig arab, mamma polsk och pappa egypt. fick mammas kraftiga mage och pappas spetiga rumpa;)
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

*lånar knapp*

Slänger oxå in ett par bilder på mitt egna lilla arab bus som jag har tänkt starta distans med. Hallandsritten nästa! :D Han är bara 5 år och det blir våran första tävling, därför bara en pp, men ändå!;)

21763795.jpg

22796802.jpg

(killen till vänster!)
22203976.jpg


/Sandra
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Oj! Vad stor han har blivit din lille föling! Följde er här på buke då han föddes och en bit fram, har sen inte sett bilder sedan dess! Han är jättefin! :heart Minns att jag gillade hans mor också!
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Stämmer bra det. Min ena pålle var med.

Försökte hålla utkik efter bukefolk, men hade du talat om att ni var så gröna kunde jag ju sagt hej:idea:
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Tänkte bara säga att jag tycker fler folk som rider distans ska lägga upp bilder på sig och sina hästar, gärna in action! :D

Här är Fakira, 6-årigt korsningssto (achaltekeer-arab) och jag på vår första CR på Ekelundsritten i somras.
Trixtvling025b.jpg


Trixtvling005b.jpg


Vi tränar vidare med en T50 på Hallandsritten som nästa delmål. :)
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Stämmer bra det. Min ena pålle var med.

Försökte hålla utkik efter bukefolk, men hade du talat om att ni var så gröna kunde jag ju sagt hej:idea:

haha ;) nu vet du :idea:
lite kul i måndags, ute och red när det blev mörkt tillsammans med en stallkompis. färgen "lyste" i mörkret (såg nästan vitt ut) :rofl:
 
Sv: Hur ser era distanshästar ut?

Tycker också att det är en intressant korsning. Uppfödaren hade just distans i tankarna när hon "tillverkade" henne. Hittade henne på annons i våras. Hon visade sig vara ett riktigt litet fynd. :) Hon är inte så stor, bara precis över ponnygränsen, men hon är en fantastisk liten häst. Rolig att rida, frisk och sund, tuffar på som en liten stridvagn ute i skogen.

Vet inte om man får lägga ut länkar till uppfödare med jag kan PMa om du är nyfiken. Hennes helsyster låg ute till salu ganska nyligen, men hon har blivit såld nu vet jag.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
568
Senast: Lady_S
·
Dressyr Frågan ser ni ovan: Om du fick skapa ett dressyrprogram, hur skulle det se ut? Vore roligt om ni skulle skriva några generella krav ni...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 970
Senast: Habina
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
3 742
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 137

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp