Bukefalos 28 år!

hur ska ja göra?

R

rat_girl_4ever

jag hadde en råtta för ett tag sen som slog av käkbenet så vi va tvugna att avliva honom... nu e problemet bara hans kompis... han trivs gör bra men ja skulle vilja skaffa en ny litten polare te honom men ja får ent de för morsan... va ska ja göra?? tror ni att han klarar seej själv..? hane ju snart tre år iaf.. så vi har honom nog ent kvar så länge te... va tycker ni att ja ska göra???
 
Jag tycker det är synd att en råttis skall vara själv, men är han tre år så kan det KANSKE bli problem att introducera en ny kompis iaf. Och kompisen kanske överlever honom o så har du ytterligare problem med ensam råtta. Han överlever säkert själv, lägg lite mer mys-tid på honom bara :)

En fråga, Hur lyckades råttan slå av sitt käkben?
 
Är han 3 år gammal så kommer han förmodligen inte leva länge till tyvärr. 3 år är redan jättegammalt för en råtta :)
Så tar du bara hand om din råtta och är med honom ännu mera än normalt så kommer han att klara sig bra själv. Är han gammal och trött så kanske han tom tycker det vore jobbigt med en busig liten unge. Ungen kommer säkert likaså tycka det vore jobbigt när den inte har någon att busa med heller.

Ska du skaffa nya så skaffa två bebisar så de har varandra att busa med så de inte blir beroende av den gamla råttan.
Då blir det heller ingen ensam kvar när den äldre dör.
 
vet inte... allt började me att han inte höll balansen så vi åkte te vet o kollade på honom o då fick han medicin o blev de ent bättre så skulle vi komma tebax... nästa gång vi va där så satt käkbenet löst.. han kunde ent röra de...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Disclaimer: jag kan ingenting om hundar. En mycket nära vän (och tillika min stallägare) har världens bästa hund. Eller ja, egentligen...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 317
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 283
Senast: MissFideli
·
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 798
Senast: Gruvan
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 367
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp