Bukefalos 28 år!

Hur skulle du definiera en "skötsam ungdom"?

@Dressyrtjejen_97 - ett förslag: bestäm dig för att cykla till stallet under en månad eller så. Om du inte är så van kommer det att vara lite jobbigt första veckan, men du vänjer dig snart. 5 km tar 20-30 minuter. Det är en sträcka som många, många i Sverige cyklar varje dag. Till jobb, skola, dagis (då med last), affären, stallet - allt möjligt.

När du cyklar, reflektera över att du självständigt tar dig fram utan kostnad.
Många som tipsar om cykel, TS har dock skrivit i annan tråd att hon inte kan cykla.
 
Vilket fånigt svar. Finns Amish i Sverige ens?

Varför går du in i diskussioner enbart för att visa hur dumma andra är, utan att bidra med något överhuvudtaget?
Det var inte jag som påstod att TS föräldrar uppfostrar TS till att leva på 1800talet. Som Amish gör.
 
@Dressyrtjejen_97 - ett förslag: bestäm dig för att cykla till stallet under en månad eller så. Om du inte är så van kommer det att vara lite jobbigt första veckan, men du vänjer dig snart. 5 km tar 20-30 minuter. Det är en sträcka som många, många i Sverige cyklar varje dag. Till jobb, skola, dagis (då med last), affären, stallet - allt möjligt.

När du cyklar, reflektera över att du självständigt tar dig fram utan kostnad.
Håller med här. Jag tog en cykeltur i morse bara för att på säkert en mil tog under en timme. Och det är inte ens jobbigt att cykla såvida du inte bor där det bara går upp och ner hela tiden :)
 
Oj. Detta har jag aldrig funderat över men: finns det någon i Sverige som inte lär sig cykla redan som barn?
Det var jag som startade en tråd förra året om min sexåriga son som inte kunde och absolut inte ville cykla och det visade sig finnas några vuxna även på buke som inte brytt sig om att lära sig. Tråden finns att söka efter förmodar jag. (Och sonen är betydligt mer motiverad att lära sig i år, han har kommit ikapp med motoriken för den som undrar hur det gick). Så ja, det finns de som aldrig lärt sig.

Kl. Jag hoppas mina barn blir tillräckligt självständiga att flytta hemifrån efter gymnasiet på ett eller annat sätt men jag vill också påtala för ts att det avstånd hon i realiteten vill begränsa sig inom inte är på något sätt något de flesta har, många har betydligt mer pendling än så. Är man bekväm får man nog bita i det sura äpplet. Om mina barn är som ts när de är 20 kommer jag känna att jag misslyckats kapitalt med uppfostran, jag hoppas de vågar prova på saker när de är unga. Men jag kommer inte hålla de särskilt hårt heller. Däremot om de bor hemma så får de nog dra sitt strå till stacken. Pluggar de får de väl ta bidraget och betala lite mat för i alla fall.
 
Absolut, visst finns det. Kulturella skillnader, precis som att vissa inte lär sig simma t.ex.

Fast kulturella skillnader är det ju inte tal om här. Jag är mest förundrad över hur ts kan ha gått igenom en hel skoltid utan att behöva vara med på någon utedag eller nått med cykling. Det hade vi flera gånger/år. Man brukade ju vara väldigt intresserad av att lära sig sånt alla andra kunde om man inte kunde själv (simma, cykla, åka skridskor).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp